روسیه ناوگان شبح برای صادرات ال‌ان‌جی جمع آوری می‌کند

به نظر می رسد روسیه مشابه اقداماتی که برای ایجاد ناوگان شبح برای صادرات نفت و محصولات نفتی در مواجهه با تحریم‌های غرب آغاز کرد، جمع آوری ناوگان شبح از کشتی‌های حمل ال‌ان‌جی را شروع کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بلومبرگ با استناد بر داده‌های فراهم کنندگان پایگاه داده کشتیرانی در گزارشی نوشت: روسیه که ناوگان بزرگی از نفتکش‌ها را در اختیار دارد، اکنون در حال کار روی طرحی مشابه برای ال‌ان‌جی با هدف دور زدن تحریم‌های فعلی و آتی غرب علیه صادرات ال‌ان‌جی این کشور است.

بررسی بلومبرگ از داده‌های پایگاه داده کشتیرانی Equasis نشان می دهد شرکت‌های کشتیرانی کمتر شناخته شده که از منطقه آزاد تجاری دبی فعالیت می‌کنند، در سه ماه گذشته، مالکیت حداقل هشت کشتی را به دست گرفته‌اند. از این تعداد، چهار کشتی حمل ال‌ان‌جی یخ شکن، پیش از این مجوز مقامات روسیه را برای عبور از مسیر قطب شمال در تابستان امسال دریافت کرده‌اند. به نظر می‌رسد مسکو برای این مسیر که مسیر دریای شمال است، تعداد بالایی مجوز صادر کرده است. شماری از کشتی‌های دارای مالکیت جدید، بیمه‌گری ندارند که نشانه دیگری از کشتی‌هایی است که اکنون بخشی از «ناوگان شبح» هستند.

مالت هامپرت، بنیانگذار اندیشکده «انستیتو آرکتیک» که در واشنگتن دی سی مستقر است، به بلومبرگ گفت: نشانه‌های متعددی، به تلاش‌های روسیه برای ایجاد ناوگان کشتی‌های شبح برای ال‌ان‌جی اشاره دارد.

طبق گزارش بلومبرگ، انتقال مالکیت کشتی‌ها به نهادهای کمتر شناخته شده در حوزه های قضایی کمی شفاف خارج از روسیه، شباهت زیادی به اقدامات دو سال پیش روسیه دارد که شروع به جمع آوری ناوگان شبح برای حمل نفت خود کرد.

روسیه به دنبال سهم بیشتری از بازار جهانی ال‌ان‌جی بوده است، اما تحریم‌های آمریکا شروع پروژه «آرکتیک ال ان جی ۲» را به تعویق انداخته است. اتحادیه اروپا هم تحریم‌های جدیدی را علیه صادرات مجدد گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) روسیه از این بلوک، تصویب کرده است. کشورهای اتحادیه اروپا روز دوشنبه، چهاردهمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه را تصویب کردند که شامل ممنوعیت صادرات مجدد ال‌ان‌جی و جابه‌جایی بار بین دو کشتی در بنادر اروپایی، سرمایه‌گذاری‌های جدید در پروژه های ال‌ان‌جی که در حال حاضر در روسیه در دست ساخت هستند و همچنین ارائه فناوری و کالاها است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، نخستین اقدام اتحادیه اروپا علیه ال‌ان‌جی روسیه، ممکن است اقدامات روسیه برای ایجاد ناوگان شبح از کشتی‌های ال‌ان‌جی را سرعت ببخشد.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

کد خبر: 1235208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =