پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در میان ۲ درصد دانشمندان برتر جهان

نصیر لندی، فارغ التحصیل و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در فهرست دو درصد دانشمند برتر جهان قرار گرفت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرشید خیری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد بااعلام این خبرگفت: فهرست دانشمندان دو درصد برتر بر اساس رتبه بندی بین المللی محققان دانشگاه استنفورد آمریکا با بررسی و ارزیابی استنادات داده‌های پایگاه اسکوپوس ارائه شده و در اکتبر ۲۰۲۳ در پایگاه علمی الزویر (Elsevier) به چاپ رسیده است.

خیری افزود: در این فهرست، فراسنجه‌های متعددی بر روی مقالات منتشره در پایگاه استنادی اسکوپوس مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است که از جمله آن می‌توان به تعداد مقالات و تعداد ارجاعات به مقالات شامل یا بدون خود استنادی نویسنده، تعداد مقالات تک نویسنده، درصد استناد نویسندگان به مقالات خود، رنکینگ دانشمندان در حوزه‌های تخصصی و معرفی حوزه تخصصی نویسندگان، اشاره کرد.

وی‌ عنوان‌کرد: از کشور ایران ۲ هزار و ۱۴۱ دانشمند در زمره دانشمندان برتر دنیا در ۲۲ رشته علمی و ۱۷۶ زیر رشته از تمامی دانشگاه‌های جهان قرار گرفتند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: نصیر لندی، فارغ التحصیل و پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در میان ۲ درصد دانشمندان برتر جهان در سال 2024 قرار گرفت.

وی یادآور شد: بر اساس گزارش AD Scientific Index نام برده نهمین پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و دومین پژوهشگر برتر در رشته‌ی علوم پزشکی ، بهداشت و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در سال 2024 میلادی است.

کد خبر: 1235459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =