طهرانچی: دانشگاه باید شبکه‌های تولیدی آموزشی ایجاد کند

رئیس دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه باید نسبت به ایجاد شبکه‌های تولیدی آموزشی در حوزه‌های مختلف مثل آبزی‌پروری اقدام جدی کند تا آموزش واقعی کار برای دانشجوها را به دنبال داشته باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دهمین شورای راهبردی شبکه غذا و فراسودمندهای دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

طهرانچی در این جلسه با بیان اینکه موضوع غذا و فراسودمندها یکی از مسائل جدی‌ای است که مورد غفلت دانشگاه و آموزش عالی قرار گرفته است، اظهار کرد: وقتی از غذا و فراسودمندها صحبت می‌کنیم، مقصود فقط کشاورزی نیست. ما تاکنون کشاورزی را فقط درون خود پیش برده‌ایم و از ارتباط آن با علوم پایه و مهندسی غفلت کرده‌ایم.

وی افزود: سهم غذا از معیشت خانوار ۳۰ درصد است؛ غذا در ابعاد مختلف کیفیت، دقت و … اهمیت دارد. بنابراین دانشگاه باید در این زمینه حرف جدی برای گفتن داشته باشد و کار کند و پیش رود. به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، ارتباط دانشکده و شبکه‌های علمی دانشگاه باید نزدیک‌تر شود. دانشکده باید ارتباط میان عرصه، فناوری و حوزه علم را ایجاد کند و نقش آفرینی موثری بین آموزش، پژوهش ایفا کند.

طهرانچی خاطرنشان کرد: روسای دانشکدگان نقشی فراآموزشی دارند و آموزش در اصل وظیفه مدیران گروه‌ها است. هدف از تامین عرصه در حوزه‌های مختلف آموزش مثل غذا و فراسودمندها مزرعه‌داری یا دامپروری نیست، بلکه هدف اصلی تربیت نیروی متخصص و ماهر است.

وی ادامه داد: در دانشکدگان غذا و فراسودمندها باید اساتید و دانشجویان رشته‌های گوناگونی از جمله کشاورزی، شیمی، صنایع غذایی، زیست شناسی، مهندسی صنایع، عمران و سازه، مهندسی مکانیک و تاسیسات، برق و … درگیر شوند. نگاه جدید ما دیگر صرفا کشاورزی را شامل نمی‌شود؛ چون دیگر نگاه گذشته به کشاورزی پاسخگوی نیاز امروز جامعه و دانشگاه نیست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: دانشگاه باید نسبت به ایجاد شبکه‌های تولیدی آموزشی در حوزه‌های مختلف مثل آبزی‌پروری اقدام جدی کند تا آموزش واقعی کار برای دانشجوها را به دنبال داشته باشد. برای مثال ما می‌خواهیم عرصه آبزی‌پروری بصورت شبکه‌ای فعال شود و دانشجویان بتوانند در کنار آموزش تئوری، بخشی از تحصیل خود را در عرصه بگذرانند.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجو باید در نتیجه اقدامات ما باور کند که آینده روشنی با تحصیل در رشته‌های غذا و فراسودمندها دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =