تناقض شعارهای کاندیداها/ آوردن مشاوران خارجی در تضاد با نگه‌داشت نخبگان است

یک مدرس دانشگاه معتقد است که تناقض آشکار است که کاندیدایی شعار ممانعت از خروج نخبگان بدهد؛ اما برای اداره کشور از مشاوران خارجی کمک بگیرد.

سیدمحمد بدیعی مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اظهار نظر برخی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر بهره‌گیری از کارشناسان خارجی برای اداره امور کشور اظهار کرد: نگاه حزبی و جناحی مانع بهره‌گیری مدیران از مشاوران و متخصصان جامع داخل کشور می‌شود. اگر نگاه کاندیداها ملی باشد و فضا را بازتر ببینند، می‌توانند از همه ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که در جامعه وجود دارد، استفاده کنند.

وی افزود: تناقض آشکار است که کاندیدایی شعار ممانعت از خروج نخبگان بدهد؛ اما برای اداره کشور از مشاوران خارجی کمک بگیرد. حل مسائل داخلی کشور با استفاده از مشاوران خارجی، نادیده گرفتن ظرفیت داخلی کشور است. غفلت از توانمندی جوانان کشور سبب فرار مغزها خواهد شد. چرا که نگاه به خارج داشتن، جوانان را ناامید می‌کند.

بدیعی خاطرنشان کرد: کاندیداها باید به این تناقض‌ها پاسخ دهند. البته به نظر می‌رسد برخی صحبت‌های کاندیداها فقط جنبه شعاری داشته باشند. شعارهایی که با هدف عوام‌فریبی مطرح می‌شوند. نامزدهای ریاست جمهوری باید ظرفیت‌های کشور را به صورت جامع و کامل ببینند. گفتار و رفتار برخی کاندیداها نشان می‌دهد که توجه درستی به ظرفیت‌های داخلی کشور ندارند و در مقابل تحت تاثیر نگاه حزبی هستند.

این مدرس دانشگاه گفت: برخی کاندیداها برنامه مشخصی برای مدیریت کشور ندارند. در پاسخ به سوالات در مورد برنامه هم می‌گویند که باید با کارشناسان صحبت کنند. این افراد در برخی موارد صحبت‌های کارشناسان انتخابی خودشان را هم قبول ندارند. به طوری که می‌گویند این سخنان، مطابق با نظرات من نیست. در عین حال، نظرات خودشان را هم شفاف بیان نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: نبود شفافیت سبب شده است که اگر این افراد به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوند، مردم نمی‌دانند با چه برنامه‌ای کشور را اداره خواهند کرد. چرا که عمدتا پاسخ‌های کلی مطرح می‌کنند. به نظر می‌رسد این افراد نمی‌دانند چه کاری می‌خواهند انجام دهند و اتفاقی در این شرایط قرار گرفته‌اند.
بدیعی یادآور شد: کسی که می‌خواهد در منسب ریاست جمهوری بنشیند، باید در همه زمینه‌ها برنامه مدون ارائه دهد. وقتی برنامه‌ای ارائه نمی‌شود، امکان نقد هم وجود ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =