خطیب جمعه تهران: منتخب مردم باید به میثاق ملی ایرانیان وفادار بماند

خطیب جمعه تهران گفت: منتخب مردم برای باید خود را برای انجام تعهد بزرگ ۴ ساله آماده کند بار بسیار سنگینی است که بر دوش گرفته و باید به میثاق ملی ایرانیان وفادار بماند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی این هفته‌ی پایتخت طی سخنانی بیان کرد: در قانون اساسی شکل‌گیری ارکان حاکمیت اسلامی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به آرای مردم سپرده شده و متکی به آرای عمومی است.

بیشتر بخوانید

بازتاب گسترده دومین دور انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در رسانه‌های جهان


وی افزود: این یک پیام بین‌المللی هم دارد در جهان امروز انتخابات شناخته شده و به عنوان یک روش مردم‌سالاری و جمهوریت است. این حضور پیام بیرونی برای جامعه جهانی دارد. انتخابات از مصادیق امر جامع است یعنی وقتی مردم بیایند و حضور پیدا کنند زمینه برای عزت و خوشبختی آنها بیش از گذشته فراهم می‌شود.

خطیب نماز جمعه تهران عنوان کرد: امام راحل فتوای خیلی روشن دارند مراجع تقلید هم اکثرا همین فتوا را دارند و رهبر معظم انقلاب هم همین فتوا را دارند که حضور مردم پای صندوق رای مثل نماز برای آنها واجب شرعی است. این واجب بسیار آسان بسیار حیاتی و اثرگذار است و در نگاه خداوند بزرگ است. مردم با این حضور امانت قوه مجریه که حساس‌ترین قوه کشور است در اداره امور جامعه، این را به اهل آن بسپارند و باید با دقت در این انتخاب عمل کنند.

حاج‌علی‌اکبری با اشاره به اربعین شهید رئیسی خاطر نشان کرد: مردم ما در جریان تشییع شهدای خدمت حماسه آفریدند و در کمتر از 50 روز براساس قانون، کشور آماده شد برای اینکه رئیس جمهور جدید را انتخاب کند. الگوی شهید رئیسی برای مسیر پیش رو سرمایه ارزشمندی است که امیدواریم مورد نظر کارگزاران در دستگاه اجرایی کشور باشد. این روزها گاهی در مناظره‌ها یا جلسات از طرف برخی کاندیداها به این شهید جفا شد و سیاه‌نمایی رخ داد و نسبت به شهید عزیز ما بی‌مهری صورت گرفت. ملت ما قدر شناس این خادم شهید جمهوری خواهد بود.

وی هم‌چنین گفت: ملت ما امروز کار خود را انجام می‌دهد و فردا کشور رئیس جمهور خود را می‌شناسد؛ هر کس انتخاب شود رئیس جمهور همه ملت ایران است و بعد از تنفید و نصب امام المسلمین سکاندار دستگاه اجرایی کشور می‌شود فردا جشن همبستگی ملی ما و آغاز رفاقت‌های تازه برای خدمت به ملت و تحقق آرمان است.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: منتخب مردم برای باید خود را برای انجام تعهد بزرگ 4 ساله آماده کند بار بسیار سنگینی است که بر دوش گرفته و باید به میثاق ملی ایرانیان وفادار بماند. آرمان‌های امام و سیاست‌های کلی، برنامه هفتم و راه و روش منتخب جمهور باید همان راه و روش دو شهید جمهور رجایی و رئیسی باشد. رئیس جمهور منتخب از روز 16 تیر متعلق به همه ملت ایران است، وامدار هیچ گروه و جریان و جناح و دسته‌ای نیست، وامدار امام و شهدان و ولایت غدیر است، وامدار حضور دائمی این ملت وفادار در تمام انتخابات‌های گذشته و صحنه‌های حضور است.

حاج‌علی‌اکبری بیان کرد: رئیس‌جمهور منتخب به لطف خدا باید سریع از پوسته تبلیغاتی خارج شود و با یارانی امین که ذره‌ای با آرمان‌های انقلاب اسلامی و نظام اسلامی فاصله نداشته باشند عازم میدان خدمت شود و یک کابینه جهادی، مومن و کاری و اهل ایمان و تقوا و اهل ایمان به آرمان انقلاب به میدان بیاورد. با پذیرفتن این مسئولیت خطیر و با توجه به همه ظرفیت‌ها و البته دشواری‌ها باید کلمات «نمی‌شود»، «نمی‌توانیم»، «نگذاشتند»، «اختیار نداشتن» و امثال آن را از قاموس حرف‌های خود کنار بگذارد.

وی افزود: هر دو نامزد برای مبارزه بی‌امان با فساد، رانت‌خواری، ویژه خواری، اشرافیت، فاصله طبقاتی وعده دادند و از فردا باید پاسخگوی وعده‌های خودشان باشند. این روحیه عدالت خواهی عهد رئیس جمهور منتخب با ملت ایران است که با یارانی پاکدست و قوی امکان‌پذیر است. هواداران کاندیداها باید روز شنبه (فردا) را شنبه مهربانی بدانند. پیروز این عرصه همه ملت ایران، نظام جمهوری اسلامی، رهبر عزیز و عالی قدر ما است و انشالله به لطف خدا آغاز خوبی برای ادامه کار انقلاب و نظام اسلامی خواهد بود.

حاج‌علی‌اکبری گفت: از آنجایی که انتخاب رئیس جمهور چهاردهم در مرحله دوم با اکثریت نسبی انجام می‌شود باید پس از اعلام نتیجه هم کاندیداها و هم هوادارانشان و هم همه مردم به نتیجه اعلامی تمکین کنند و از اظهارات تنش‌زا پرهیز کنند اگر احتمالا اعتراضی دارند باید از طریق قانونی مسئله را دنبال کنند. انشالله طرفداران و هواداران رئیس جمهور منتخب با تاکید خود آنها باید حرمت ماه محرم و شب اول ماه را در رفتارها و شادی‌هایی که خواهند داشت نگه دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =