هرگونه تنش‌آفرینی جدید در منطقه به ضرر آتش‌افروزان خواهد بود

«علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه ایران در تماس تلفنی با «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان، پیرامون روابط ۲جانبه و موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سرپرست دستگاه دیپلماسی در این تماس تلفنی با تبریک آغاز ریاست دوره‌ای مجارستان بر اتحادیه اروپا اظهار داشت: ایران و مجارستان همواره روابط خوبی با یکدیگر داشته‌اند و مناسبات ۲ کشور در سالیان اخیر مثبت و رو به جلو بوده است.

بیشتر بخوانید

درخواست آلمان از ایران برای کمک به جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه

سرپرست دستگاه دیپلماسی با بیان این‌که تقویت ثبات در منطقه و پرهیز از گسترش تنش‌ها ضروری است، تاکید کرد تداوم جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین و تهدیدات اخیر علیه لبنان شرایط منطقه را در وضعیت جدیدی قرار داده و نشان داد حیات اشغالگران در ترویج بی‌ثباتی است، اما هرگونه تنش آفرینی جدید در منطقه قطعا به ضرر آتش افروزان خواهد بود.

در این گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه مجارستان نیز شهادت آیت الله رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان را مجددا به باقری و دولت و مردم ایران مجددا تسلیت گفت.

وی با تاکید بر اهمیت دیپلماسی در روابط دو جانبه و عرصه بین‌المللی، از تقویت مناسبات دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران استقبال و ابراز امیدواری نمود در دوران ریاست مجارستان بر اتحادیه اروپا این گفتگوها مستحکم‌تر گردد.

وزیر امور خارجه مجارستان همچنین بر ضرورت تقویت تلاش‌ها با هدف اجتناب از تشدید درگیری ها در منطقه تاکید کرد.

انتهای پیام

کد خبر: 1235861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =