۱۱۲ موسسه آموزش عالی غیردولتی در کشور تعطیل شدند

مدیرکل آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تعطیلی ۱۱۲ دانشگاه و موسسه آموزشی غیردولتی در کشور به علت کاهش تقاضا و پذیرش دانشجو و تعدد موسسات جدید در چند سال اخیر خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید رسول عمادی مدیرکل آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم در نشست مشترک اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی کشور به میزبانی دانشگاه شمال آمل، گفت: در حال حاضر تعداد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی فعال در کشور به حدود ۲۴۵ واحد رسیده که بیش از ۲۷۰ هزار دانشجو در این مراکز آموزشی تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و کاهشی شدن جذب دانشجو در دانشگاه‌های کشور، مردم ترجیج می‌دهند فرزندان‌شان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی تحصیلات تکمیلی خود را ادامه دهند.

مدیرکل آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اظهار تاسف از راه‌اندازی غیرقانونی برخی موسسات آموزشی بدون مجوز از خانواده‌ها درخواست کرد که برای ادامه تحصیلات تکمیلی فرزندان‌شان هوشیار باشند که در چه دانشگاه و موسسه آموزشی ثبت نام می‌کنند.

عمادی بیان کرد: نام همه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی معتبر در سایت وزارت علوم وجود دارد و خانواده‌ها با مراجعه به این سایت، بدون دغدغه و اطمینان کامل، دانشگاه و حتی موسسه آموزش عالی مورد نظر را انتخاب کنند.

مدیرکل آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم با بیان اینکه امیدواریم تعداد موسسات آموزش عالی کاهش پیدا نکند، اظهار کرد: ۱۱۲ دانشگاه و موسسه آموزشی غیردولتی در کشور به علت کاهش تقاضا و پذیرش دانشجو و تعدد موسسات جدید در چند سال اخیر تعطیل شده‌اند.

عمادی به موضوع اساسنامه موسسات آموزش عالی غیردولتی اشاره کرد و با بیان اهمیت رسیدگی و حل و فصل این موضوع، گفت: افق ۱۰ ساله که برنامه راهبردی موسسات است، از اهم موضوعات دفتر آموزش عالی غیردولتی وزات علوم است و در این مسیر باید آسیب‌شناسی درستی انجام شود تا چشم‌انداز آینده را به خوبی ببینیم.

مدیرکل آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم تاکید کرد: اکنون دفتر ما با ۱۶ مجموعه بیرون از اداره کل و ۱۵ مجموعه داخل وزارت در ارتباط است و برای پاسخگویی به مسائل و مطالبات موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی باید ساختار دفتر آموزش عالی غیردولتی تغییر و تقویت شود.

وی یکی از مشکلات موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی را طولانی شدن روند جذب اعضای هیئت علمی دانست و از جلسه مشترک او و مدیرکل دفتر گسترش با رئیس مرکز جذب برای تسریع در این فرآیند خبر داد و گفت: موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی نقش مهمی در آموزش عالی دارند و باری از مشکلات وزارت علوم را کم می‌کنند، برای نمونه برخی موسسات برای راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند، سرمایه چند میلیارد تومانی انجام دادند که نمونه این مسئله، طراحی سامانه آنلاین حضور و غیاب توسط یکی از موسسات آموزش عالی غیردولتی است.

عمادی همکاری موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی را بسیار عالی توصیف کرد و افزود: وقتی موسسه‌ای به علت مشکلات مالی و اداری درخواست تعطیلی می‌کند سایر موسسات بار آن موسسه را برعهده می‌گیرند و دانشجویان آن موسسه را پذیرش می‌کنند تا نظام آموزشی دچار مشکل نشود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1236326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =