دکتر طهرانچی: کل ورزش در خدمت سند ۲۰۳۰ است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه همه ورزش در خدمت سند ۲۰۳۰ است، گفت: مقام معظم رهبری می‌گویند در جمهوری اسلامی ۲۰۳۰ نباید اجرا شود اما در ورزش، در فضای مجازی در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز چهارشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۳، در همایش علمی زیست عفیفانه که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال برگزار شد، با تسلیت و تعزیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: ارزیابی و داوری دو هزار پایان نامه کار بزرگی است و به معاونت زنان و خانواده بابت برگزاری این همایش و اقدام ارزشمند تبریک میگویم.

وی خاطرنشان کرد: ما مسائل را درون نگر نگاه میکنیم و کلان نگاه نمیکنیم و وقتی نگاه ما میکروسکوپی است با چالش های تحمیلی مواجه میشویم. «زیست عفیفانه» یک نگاه برای تعالی بشر است که در ارائه مبحث امروز سعی میکنم کلان نگر به موضوع نگاه کنم.

دکتر طهرانچی تصریح کرد: نگاه به انسان بر مبنای سود و لذت؛ دال مرکزی تمدن غرب است. اسلام که ظهور کرد جامعه جاهلی هم همین نگاه را داشت و زنده به گور کردن و دختر کشی هم بود و می‌گفتند دختر نیروی کار نیست و چون دختر را ابزاری برای حفظ قبیله نمی دیدند زنده به گور میکردند که قرآن کریم در اینجا میگوید: بای ذنب قتلت!؟

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تمدن غرب هم همین مسیر را میرود. کمال طلبی انسان چهار وجه حیات، روزی، توانایی، و دانایی را دارد. نگاه به حیات ما، حیات طیبه است نگاه به روزی این است که میگوییم خدا روزی رسان است. در توانایی، خدا قادر مطلق است و در دانایی هم که نعمت خداست به ما و فضیلت ما با دانایی بود اما غرب می‌گوید دانایی نتیجه عصیان بشر است ما میگوییم دانایی نعمت خداوند است.

وی با تاکید بر اینکه ما در مقابل یک جریان طغیان هستیم اضافه کرد:با وقوع رنسانس در ۱۷۸۰ انقلاب صنعتی رخ داد که دوباره نگاه اصالت لذت و سود حاکم شد و در انقلاب صنعتی ابزار جامد به نبات واره و حیوان واره تبدیل شد و الان دارد به انسان واره تبدیل میشود. در نسل اول نبات واره ماشین، انرژی بود که گذر کرد و در ۱۸۸۰ نسل دوم با امدن برق و الکتریسیته و تلگراف و تلفن حیوان واره پا به عرصه گذاشت.

دکتر طهرانچی ادامه داد: در ۱۹۳۰ بعد از جنگ جهانی اول جهش علم و فناوری، دولتی شد و سیاست علمی بر علم حاکم شد. چند روز پیش نامه انیشتن به روزولت به حراج گذاشته شد که نماد دوره نسل سوم و حرکت نظام مند علمی برای قدرت است.

وی گفت: در قرن بیست و یکم با پایان جنگ سرد، آمریکا احساس سیطره کرد و شعار جهانی سازی مطرح شد که ارزش ها و ارتباطات یکسان میشود. نسل چهارم نسل کامپیوتر و جهان شبکه ای شد و ماشین ابزار به ماشین همراه تبدیل و انسان با این غول چراغ جادو در حال رشد کردن است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: اینجا پایان کار نیست و در ۲۰۱۵ حس کرد باید خود را برای نسل پنجم آماده کند و آن زوج «انسان /ربات» است و میخواهد خود انسان را هم در جایگاه ماشین استفاده کند و هوش مصنوعی و هوش انسانی یکی شود.

وی افزود: غرب از ۱۷۸۰ که یک مسیر را شروع کرد اخلاقش در حظیظ است و سبک زندگی را به ما القا میکند و علم و فناوری را بالا گرفته است. مساله زیست عفیفانه یک مساله سبک زندگی است که به ما القا میشود. نمادهای انقلاب صنعتی زن در کارخانه و مزرعه باید باشد و سپس گفت حالا خانم میتواند پشت ماشین هم بنشیند و نماد حضور زن به عنوان کارگر است. آنچه که دارد رخ میدهد انقلاب صنعتی تغییر نگاه در موضوع ماشین و کارگر بود وقتی قرار شد زن گارگر باشد چون پوشش داشت امکان پذیر نبود بنابراین لباس باید تغییر کند و کارخانه داران به فکر سود بیشتر خود بودند و ویل دورانت هم به این موضوع اشاره میکند.

دکتر طهرانچی با اشاره به کلام نورانی امیرالمومنین(ع) که زن ریحانه است، گفت: زن در اسلام، هم زن خانه و هم زن اجتماعی است اما کارگر نیست بلکه ریحانه است و تولید کارخانه بر مبنای زن نیست.

وی با اشاره به چهار وجه ربوبیت اظهار کرد: غرب خدا را نفی کرد و خودش را جای خدا گذاشت و الان گرفتار مقدمات نسل پنجم هستیم که یکی از اجزای آن سند ۲۰۳۰ است. در نسل چهار دانایی، توانایی، حیات و روزی مجازی را درست کرد اما ۲۰۳۰برای آماده سازی نسل پنج است که از ماشین همراه جلوتر میرود. امروز خواهر و برادر ما با موبایل بزرگ میشود نه با پدر و مادر.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به پیامبران اولوالعزم، تصریح کرد: حضرت موسی نماد توانایی، رسول اکرم(ص) نماد دانایی بود ابراهیم نماد رزق، و عیسی نماد حیات بود.

وی افزود: مجمع جهانی اقتصاد در گزارشی آورده است در انقلاب صنعتی پنجم، انسان ها و ماشین ها با هم خواهند رقصید! دو چالش علم و فناوری و اجتماعی دارد. در انقلاب پنجم بعدا معلوم خواهد شد واکسن های دستکاری شده را برای چه نیاز داشتند!؟ پرورش جنین در خارج از رحم مادر را دارند پیگیری میکنند و اشاره کردم اینها ادعای خدایی میکنند.

دکتر طهرانچی تصریح کرد: برای حل چالش اجتماعی از سند ۲۰۳۰ که ابعاد ۱۷ گانه دارد استفاده میکنند و یکی از آن برابری جنسی است تا دنیا را آماده پذیرش انقلاب پنجم بکنند و در بحث برابری جنسی تیم آلمان با پرچم همجنس گرایان آمد قطر و این انقلاب میگوید انسان یک هویت دارد و پس دو مرد و دو زن میتوانند با هم ازدواج کنند.

وی با بیان اینکه امسال شعار المپیک برابری جنسی است، افزود: خیلی برای فیفا مهم است که خانم های ما ورزشگاه بروند؟ همه ورزش در خدمت ۲۰۳۰ است و فرقی بین مرد و زن نیست. می‌گوید ۲۲ مرد می‌دوند تو هم با آنها بدو!

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: حضرت آقا میگویند در جمهوری اسلامی ۲۰۳۰ نباید اجرا شود اما در ورزش، در فضای مجازی دارد اجرا می‌شود.

وی با طرح این سوال که آیا غرب قائل به زوجیت نیست؟ گفت: غرب بهتر از ما میداند زوجیت در اشیا، بنیان نظام خلقت است. پس چرا دارد زوجیت را حذف میکند؟ نسل پنجم انقلاب صنعتی خلق زوجیت جدید انسان و ماشین را دارد به وجود می آورد و میخواهد اینها را در هم تنیده داشته باشد.

دکتر طهرانچی گفت: منطق شکل گیری اتم زوجیت در رفتار است تا انرژی وحیات شکل بگیرد اساسا زن و مرد برابر و از نفس واحد هستند اما به هم که میرسند و قرار شد نسل ادامه پیدا کند زوج میشوند. دانشگاه هاروارد یک مرکز برابری جنسیتی دارد و به شدت به روی این مفاهیم کار میکند. برابری جنسیت با هدف خلق زوجیت انسان و ماشین مطرح میشود که جاهلیت مدرن است و باید گفت: بای ذنب قتلت؟

وی ادامه داد: آیا آمریکایی ها دلشان برای ما سوخته که اینستاگرام و شبکه های اجتماعی را در اختیار ما قرار میدهند؟ خیر. موضوع چیز دیگری است در حقیقت ۲۰۳۰ هدف گذاری است کرونا هم پیش بینی شده بود. الان بیوتکنولوژی و زیست پیشتاز است چون بحث خلق و تجارت بزرگ مطرح است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: قرآن راجع به عفاف بحث جدی دارد که مرد و زن هم ندارد و خطاب به زنانی که در قائده زوجیت نمیگنجند میگوید لازم نیست چندان حجاب بگیرند البته اگر عفاف را پیشه کنند برای آنها بهتر است.

وی با تاکید بر اینکه زیست عفیفانه یک امر انسانی است، تصریح کرد: کسانی که غیرخدا را میخوانند خداوند میگوید مگسی را هم نمیتوانند بیافرینند. هدف گذاری آنها هدف گذاری دقیقی نیست چالش های پیش رو، القایی است. برای بشری که ادعای خدایی میکند باید عالمانه و حکیمانه در راه تمدن انسانی تلاش کرد و تلاش پایان پذیر نیست.

گفتنی است در پایان این همایش از بیست پایان نامه برتر مرتبط با حوزه زیست عفیفانه که از سال ۹۹ در سامانه پژوهشیار به ثبت رسیده و در بین دو هزار پایان نامه برگزیده شدند، تقدیر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1236392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =