مهار آتش‌سوزی ۶ روزه جنگل‌های خائیز

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور خبر داد: آتش سوزی در جنگل‌های زاگرسی خائیز استان کهگیلویه و بویر احمد به طور کامل مهار شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی ملکی آهنگران با اعلام این که آتش سوزی در جنگل‌های زاگرسی خائیز استان کهگیلویه و بویراحمد به طور کامل مهار شد، گفت: این آتش سوزی که ۱۸ تیر ماه از منطقه بهبهان استان خوزستان آغاز شد و به جنگل‌ها و مراتع خائیز تحت حفاظت محیط زیست در این استان و استان کهگیلویه و بویراحمد سرایت کرد، با تلاش و همکاری نیروهای این استان و استان کهگیلویه و بویراحمد و یگان حفاظت، تشکل‌های مردم نهاد، کوهنوردان و دوستداران طبیعت، بامداد روز گذشته به طور کامل اطفا شد.

بیشتر بخوانید:

زاگرس در سکوت خبری می‌سوزد / تغییر آب‌وهوا و کاهش بارندگی تبعات آتش‌سوزی جنگل‌ها

وی افزود: نزدیک به ۴۵۰ هکتار از اراضی جنگلی خائیز تحت احاله مدیریت محیط زیست و ۱۰ هکتار اراضی تحت مدیریت منابع طبیعی دچار حریق شد و بر اثر آن حدود ۸۰ درصد پوشش گیاهی این مناطق آتش گرفت.

ملکی آهنگران ادامه داد: ما برای کمک به اطفای حریق در این مناطق از تجهیزاتی مانند دمنده اطفای حریق، آتش‌کوب و تانکرهای سبک آب‌پاش استفاده کردیم که مناسب برای مهار آتش سوزی در ارتفاعات هستند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور درباره علت آتش سوزی نیز گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد یک کشاورز پس از آتش زدن کاه و کلش مزرعه خود، نتوانست آتش را کنترل کند و دامنه این آتش سوزی به جنگل‌های خائیز سرایت کرد.

وی اظهار کرد: برای ایجاد حریق، عناصر مواد سوختی، اکسیژن و حرارت نیاز است که همه این عوامل در جنگل‌های زاگرس موجود است و با افزایش دمای هوا و وزش باد و اشتباه عامل انسانی، حریق به وجود می‌آید.

کد خبر: 1236666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =