آتش‌سوزی جنگل‌ها همچنان ادامه دارد

فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: آتش سوزی کوه سمر در چند نقطه منطقه دشمن زیاری پس از سه شبانه روز همچنان ادامه دارد و در حال گسترش است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سید حمزه محقق‌زاده افزود: آتش سوزی جنگل‌های کوه «سمر» شهرستان لنده به جنگل‌های منطقه دشمن زیاری شهرستان کهگیلویه رسیده و به شدت در حال پیش روی و گسترش است.

بیشتر بخوانید

۱۵ هکتار از منطقه حفاظت شده «گلیل» شیروان در سه روز اخیر سوخت

وی با بیان اینکه این آتش سوزی حدود سه شبانه روز است که شروع شده است و همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: از کوهنوردان، طبیعت دوستان، مردم و دستگاه‌های مختلف درخواست کمک داریم.

فرماندار شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: کوهنوردان به صورت پیاده‌روی باید حدود دو ساعت را طی کنند تا به محل آتش برسند.

محقق‌زاده تصریح کرد: هم اکنون یک فروند بالگرد در حال انتقال نیروها به محل آتش است، نیروهای دهیاران، بخشداری، نیروهای مردمی و نیروهای منابع طبیعی در حال کمک برای مهار آتش در این منطقه هستند.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه منطقه کوهستانی و صعب‌العبور است، نیاز به اعزام بالگرد بیشتر داریم، ادامه داد: دستگاه دمنده، تجهیزات و امکانات انفرادی برای داوطلبان اطفای حریق نیاز داریم تا بتوانیم در سریع‌ترین آتش را مهار و خاموش کنیم.

فرماندار شهرستان کهگیلویه در خصوص پوشش جنگلی و مرتعی منطقه دچار آتش سوزی عنوان کرد: پوشش جنگلی منطقه بیشتر بلوط، بنه، کله خُنگ و بادام است.

محقق‌زاده بیان کرد: پس از سه شبانه روز آتش همچنان ادامه دارد و در حال گسترش است که نیاز به کمک بیشتر و اعزام بالگرد داریم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر: 1242647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =