ماجرای تخریب دوباره جنگل الیمالات چه بود؟

روز گذشته تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان از فعالیت مجدد سرمایه‌گذار طرح گردشگری جنگل الیمالات شهرستان نور استان مازندران است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ در فروردین ۱۴۰۳ مدیر مجموعه گردشگری الیمالات نور به دلیل مراجعه نکردن به مرجع قضایی برای ارائه توضیحات لازم درباره تخریب بخشی از جنگل‌ الیمالات بخش چمستان بازداشت شد.

بیشتر بخوانید:

ماجرای جنگل‌هایی که زیر سایه بی‌تدبیری خاکستر می‌شوند / آتش‌سوزی یا آتش‌زدن؟

در واکنش به این اقدام، شینا انصاری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پیامی توییتری درباره تخریب جنگل های الیمالات در استان مازندران، نوشت: خبر نگران‌کننده تخریب جنگل‌های الیمالات به دستم رسید. همکارانم در اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران موضوع را پیگیری کرده‌اند این منطقه جزو مناطق چهارگانه تحت حفاظت سازمان نیست امیدوارم سازمان منابع طبیعی با حساسیت مساله را بررسی کند. ما هم به صورت ویژه موضوع را پیگیری می‌کنیم.

دریاچه آلیمالات در میان جنگل‌های نور مازندران قرار دارد و درخت‌ها را برای ساخت پارکینگ «طرح گردشگری سد الیمالات» قطع کردند. پس از آن دادستان مازندران جلوی ادامه کار را گرفت و چند مدیر دولتی هم بازداشت شدند. حالا دوباره چند روز از تغییر دادستان مرکز مازندران گذشته و ماشین‌آلات سنگین به الیمالات برگشتند.

بعدازظهر شنبه ۱۰ شهریور با ورود سازه‌هایی فلزی و چند نفر برای انجام فعالیت‌های اجرایی به محدوده پیرامونی منطقه گردشگری الیمالات و همان عرصه‌ای که چند ماه پیش توسط سرمایه‌گذار برای ایجاد پارکنیگ پاک‌تراشی شده بود و آغاز به کار لودر برای تسطیح و خاکبرداری، گزارش‌هایی به یگان حفاظت منابع طبیعی درباره اقدام مجدد به تخریب جنگل و از سرگرفته شدن فعالیت سرمایه‌گذار ارائه شد.

موسی مقیمی‌مهر سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران در تشریح آخرین اقدامات خود در خصوص تخریب جنگل الیمالات از سوی پیمانکار سد؛ امروز ۱۳ شهریور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: روزهای گذشته به ما گزارش شد که پیمانکار سد الیمالات پیرو تخلفات قبل اقدام به خاکبرداری، تخریب و تسطیح عرصه منابع ملی به میزان ۸۰ متر مربع به منظور استقرار یکسری سازه های فلزی کرده است.

وی افزود: بلافاصله بعد از صدور گزارش، یگان حفاظت استان و شهرستان و خودم در محل حضور یافتیم و دستور خروج سازه های فلزی و تنظیم تخلفات به مراجع قضایی داده شد.

این مسئول با اشاره به اینکه فیلمی که در خصوص قطع درخت با قطر بالا منتشر شد، اظهار کرد: در فضای ۸۰ متری محل تخریب و تسطیح جنگل الیمالات درختی با این قطر وجود نداشت و در حوزه منابع طبیعی ساری هم نبود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1241898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =