هواشناسی ایران| جو آرام ۵ روزه در کشور

سازمان هواشناسی از استقرار جو آرام در اکثر مناطق کشور طی ۵ روز آینده خبر داد و اعلام کرد: بعدازظهر امروز در برخی مناطق ۳ استان بارندگی روی می‌دهد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۵ روز آینده در اکثر مناطق کشور جو آرامی برقرار است.

امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال آذربایجان غربی، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در برخی مناطق گردوخاک و در برخی مناطق بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این وضعیت در شمال آذربایجان غربی و مازندران ادامه دارد. روزهای جمعه و شنبه هفته آینده با گذر امواج کم‌دامنه تراز میانی از نوار شمالی کشور در برخی مناطق شمال غرب، شرق دریای خزر و ارتفاعات البرز شرقی واقع در سمنان و گلستان افزایش ابر گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

در این مدت در برخی مناطق مرکزی و نوار شرقی ایران، دامنه‌های جنوبی البرز، استان‌های مرزی واقع در غرب و جنوب غرب در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. در ۳ روز آینده دریای عمان و مناطق مرکزی خلیج‌فارس مواج هستند.

به گزارش ایسکانیوز،‌ حداکثر دما تهران امروز به ۳۶ درجه می‌رسد و بیشینه دما در اهواز نیز ۴۷ درجه خواهد بود.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان پایان: ظهر چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۲۷

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۴ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا ۱.۵ متر

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۴/۲۶: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان.

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۲۷: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در تنگه هرمز و غرب دریای عمان.

اثر مخاطره: خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی ،اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و سبک ، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی.

توصیه: منع شنا، منع فعالیت های تفریحی و شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی.

انتهای پیام/

کد خبر: 1236876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =