سریلانکا بدهی ۵۵ میلیون دلاری به ایران را با چای پرداخت

رئیس هیئت مدیره چای سریلانکا گفت این کشور ۵۵ میلیون دلار از ۲۵۰.۹ میلیون دلار بدهی خود بابت خرید سوخت از ایران را از طریق صادرات چای پرداخت کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، رئیس هیئت مدیره چای سریلانکا گفت این کشور ۵۵ میلیون دلار از ۲۵۰.۹ میلیون دلار بدهی خود بابت خرید سوخت از ایران را از طریق صادرات چای پرداخت کرده است.

وی گفت سریلانکا طبق یادداشت تفاهمی که با ایران دارد بازپرداخت بدهی سوخت خود را از ماه اوت سال گذشته میلادی از طریق صادرات چای آغاز کرده است.

نیراج‌دی‌مل، رئیس هیئت مدیره چای سریلانکا گفت این کشور تا امروز ۵۵ میلیون دلار از بدهی خود را تسویه کرده است.

وی اضافه کرد کشورش در چهار ماه ابتدایی سال جاری میلادی ۴.۱ میلیون کیلوگرم چای به ایران صادر کرده که سه برابر بیشتر از چای صادر شده به ایران طی همین دوره در ۲۰۲۳ است.

در دسامبر ۲۰۲۱ اعلام شد ایران موافقت کرده چای سیلان سریلانکا را در عوض ۲۵۱ میلیون دلار بدهی نفتی این کشور قبول کند.

علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت:«ما در مذاکرات اخیر طی یک قرارداد مکتوب توافق کردیم ماهانه چای سریلانکا را به عنوان باز پرداخت هزینه سوخت خریداری شده از ایران دریافت کنیم».

پیمان پاک در آن زمان گفت قراردادی با سریلانکا جهت صادرات ماهانه چای به ایران برای تسویه ۲۵۱ میلیون دلار بدهی این کشور بابت نفتی که ۹ سال پیش از ایران خریداری شده بود بسته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1236920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =