جزئیات دیدار علی باقری با دستیار گوترش در امور بشردوستانه

علی باقری، سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، در جریان سفر خود به نیویورک به منظور تداوم رایزنی‌های دیپلماتیک، با خانم جویس مسویا، دستیار دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، در این ملاقات، باقری با اشاره به کشتار مردم بی‌گناه در غزه توسط رژیم صهیونیستی به‌عنوان نمونه‌ای آشکار از نسل‌کشی فلسطینیان و اخراج اجباری آن‌ها، بر لزوم توجه جامعه جهانی به این جنایات و اقدامات فوری برای جلوگیری از ادامه آن‌ها تأکید کرد.

بیشتر بخوانید

باقری: کشورهای اسلامی باید رژیم صهیونیستی را پشیمان کنند

باقری افزود که ادامه این وضعیت قابل تحمل نیست و باید حملات رژیم صهیونیستی و تلاش برای کوچاندن مردم غزه فوراً متوقف شود. او ضمن تاکید بر ضرورت ارسال فوری کمک‌های انسان‌دوستانه به میزان کافی بیان داشت: حملات رژیم صهیونیستی به مردم غزه انتقام‌جویانه است و هیچ شانس پیروزی برای این رژیم در جنگ وجود ندارد، تنها هزینه‌های دولت آمریکا به‌عنوان بزرگترین حامی این رژیم و مسئول تداوم این نسل‌کشی و فاجعه انسانی را افزایش می‌دهد.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران خواستار مدیریت قوی و فوری سازمان ملل برای رفع کامل انسداد مرز رفح و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه شد. باقری گفت: سازمان ملل می‌تواند برای تحقق صلح و امنیت در منطقه بر ظرفیت جمهوری اسلامی ایران حساب کند.

خانم جویس مسویا، دستیار دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، به تبیین تلاش‌های سازمان ملل، دبیرکل این سازمان و شخص خود در ارتباط با موضوعات انسانی و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه پرداخت.

وی بر ضرورت تقویت تلاش‌ها برای توقف جنگ و پایان دادن به شرایط نگران‌کننده جاری تاکید کرد.

خانم مسویا در پایان از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در مسائل بشردوستانه قدردانی و بر اهمیت ادامه همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه در این زمینه تأکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1237104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =