پاسخگویی به نیاز فدراسیون‌های ورزشی در پایان‌نامه‌های دانشجویی

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد با تاکید بر هدفمند بودن پایان‌های دانشجویی گفت: نیازهای فدراسیون‌های ورزشی باید در پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی پاسخ داده شود.

امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی پرچم دار ورزش‌های دانشگاهی در کشور است، اظهار کرد: همچنین در حال حاضر بیشتر قهرمانان و مدال آوران تمایل دارند در این دانشگاه تحصیل کنند، در حالیکه می‌توانند در دانشگاه های سراسری ادامه تحصیل دهند.

بیشتر بخوانید:

تعارضات بین علم و ارزش در کانون مناظرات سیاستگذاران

وی با بیان اینکه اعضای هیئت علمی سرشناسی در رشته‌های تربیت بدنی در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت دارند، گفت: هم اکنون دانشگاه باید به کمک صنعت ورزشی بیاید تا امکانات و تجهیزات لازم را برای ارتقا ورزشکاران کشور فراهم شود.

لشگری مطرح کرد: دانشجویان عضو تیم‌های ورزشی به همراه اعضای هیئت علمی حوزه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی بودجه‌ای را برای فعالیت‌های ورزشی و دانش و پژوهش این دانشگاه ایجاد می‌کنند.

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه پایان نامه‌های دانشجویی گزینه‌ای برای درآمد زایی در حوزه ورزشی است، گفت: در این راستا تلاش داریم که پایان نامه‌ها به صورت حل مسئله باشند. به این معنا که در ابتدا نیازهای جامعه ورزشی کشور احصا می‌شود. سپس در گام‌های بعدی این نیازها را در قالب طرح‌های پژوهشی یا پایان نامه‌ها مطرح کرده و راهکار ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پایان‌نامه‌های دانشجویی باید هدفمند باشند، اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در این راستا سعی می‌کند تا نیازهایی که ورزشکاران یا حوزه ورزشی دارند را برطرف کند.

لشگری عنوان کرد: پایان‌نامه‌هایی که صرفا به مقاله تبدیل می‌شوند کاملا علمی هستند و معمولا در قفسه‌های گنجه‌های کتابخانه‌ها خاک می‌خورد. این پایان نامه‌ها علی رغم اینکه سرمایه و زمان برای تدوین و نگارش آنها صرف شده ولی متاسفانه بهره میدانی ندارد. ولی اگر خواسته‌های حوزه‌های مختلف را از جمله وزارت وزرش و جوانان یا کمیته المپیک یا فدراسیون‌های مختلف

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۴ فدراسیون رسمی وزرشی در کشور فعالیت دارند، گفت: اگر دانشگاه آزاد اسلامی اعلام نیاز این فدراسیون‌ها یا کمیته ملی المپیک را بداند، می‌تواند در راستای حل مسلئه آنها فعالیت کند. همچنین در این مسیر از نیروهای متخصص و علمی استفاده کرده و برای آنان طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی تعریف شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پژوهش یکی از موضوعات مهمی است که در تفاهم‌نامه‌های بین دانشگاه آزاد اسلامی با فدراسیون‌های ورزشی یا کمیته ملی المپیک لحاظ می‌شود. به عنوان مثال دانشجویان یا محققان دانشگاه آزاد اسلامی بر موضوع مکمل‌های ورزشی تحقیق انجام می‌دهند تا تاثیرات این مکمل‌ها بر ورزشکاران به صورت صحیح و آزمایش شده و نه دوپینگ مشخص شود. علاوه بر آن، لباس ورزشکاران یک موضوع کاملا تخصصی و علمی است. اینکه الیاف این لباس از چه جنسی باشد، اهمیت بسیاری دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1237179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =