مهلت یک ماهه دادستان گرگان برای اجرای تخریب بناهای غیرمجاز

دادستان مرکز استان گلستان به دستگاه‌های اجرایی یک ماه مهلت داد تا تجهیرات و امکانات‌ مورد نیاز برای اجرای احکام مربوط به قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز و مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز را تأمین کنند.

محمود اسپانلو در جلسه‌ای که به همین منظور با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار شد، اظهار داشت: منابع طبیعی و امور آب و سازمان جهاد کشاورزی وظایف مهمی در حفاظت از خاک، منابع طبیعی و منابع ارزشمند آبی استان دارند و نباید اجازه دهند احکامی که با پیگیری‌های فراوان صادر شده است به بهانه کمبود بودجه و امکانات و یا با مصلحت‌اندیشی، به تعویق بیفتد.

وی افزود: اجرای قاطع احکام، دست متجاوزان را از منابع ملی و منابع آبی کوتاه می‌کند و اثر بازدارندگی دارد.

دادستان گرگان بر تقویت گشت‌های مأمورین ماده 30 قانون توزیع عادلانه آب و مامورین حفاظت منابع طبیعی و امور اراضی به صورت مستمر برای جلوگیری از هدررفت منابع برای حفاظت از آب، خاک و منابع ملی هم تاکید کرد.

وی افزود: قوانین اختیارات حفاظتی لازم را در تبصره 4 ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب و تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع به متولیان داده است.

دادستان گرگان گفت: به دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادسرای مرکز استان ماموریت داده‌ایم تا استفاده به موقع و صحیح از این اختیارات حفاظتی را بررسی و در صورت کوتاهی، با مدیران متخلف قاطعانه برخورد کنند.

همچنین بیان داشت: حفاظت از زمین‌های کشاورزی، منابع آبی و جنگل‌ها و مراتع به عنوان امین به دستگاه متولی سپرده شده و در مقابل کوتاهی‌های مدیران در این حوزه برخورد قانونی خواهد شد.

خبرنگار: رضوان سادات حسینی مهر

انتهای خبر/

کد خبر: 1237421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =