برق چاه‌های کشاورزی قزوین ۶ ساعت در روز قطع می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین با بیان اینکه برای کاهش بار ترافیکی شبکه برق روزانه از ساعت ۱۳ تا ۱۹ برق چاه‌های کشاورزی استان قزوین قطع می‌شود، گفت: صنعتگران و کشاورزان استان قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون الگوی مصرف برق را به‌صورت ۱۰۰ درصدی رعایت کردند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین، یوسف اینانلو اظهار کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در تلاش است تا تمامی مشترکان خانگی با چالش خاموشی مواجه نشوند و از پیک تابستان امسال با کمترین میزان خاموشی گذر کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین بابیان اینکه صنعت برق به‌صورت شبکه‌ای سراسری است، افزود: بروز کوچک‌ترین مشکل و نقص در شبکه برق می‌تواند برای کلیه مشترکان این شرکت مشکل‌ساز شود لذا پایداری شبکه برق، کار بسیار حساس، پیچیده و فنی است که به تلاش شبانه‌روزی مجموعه بزرگ صنعت برق کشور بستگی دارد.

وی گفت: ۶۷۹ هزار مشترک برق در استان قزوین وجود دارد و برای اینکه برق این تعداد مشترکان تأمین شود، بیش از ۸۶۷۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۴۹۰۰ کیلومتر خط فشار ضعیف و درمجموع ۱۳ هزار و ۵۷۵ کیلومتر خطوط و شبکه‌های برق‌رسانی و همچنین مجموعاً ۱۳ هزار و ۱۰۰ پست هوایی و زمینی ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: بیشترین مصرف انرژی در بخش مولد است به‌طوری‌ که صنعت ۵۵۰۰ مشترک، حدود ۴۶ درصد و بخش کشاورزی ۲۳ درصد و در مجموع مصرف ۷۰ درصد برق استان در بخش تولید است.

وی ادامه داد: مقرر شده در خرداد و شهریور صنایعی که تا ۲ مگاوات مصرف انرژی‌ دارند یک روز جابه‌جایی تولید در هفته داشته باشند و تعطیلی روز جمعه را به‌روز دیگر موکول کنند و صنایعی که بالای ۲ مگاوات مصرف دارند ۳۵ درصد در خرداد و شهریور و در تیر و مرداد ۵۵ درصد صرفه‌جویی کنند و صنایع داخل شهرک نیز ۱.۵ روز در هفته تعطیلی داشته باشند.

اینانلو بابیان اینکه برای کاهش بار ترافیکی شبکه برق روزانه از ساعت ۱۳ تا ۱۹ برق چاه‌های کشاورزی استان قزوین قطع می‌شود، افزود: صنعتگران و کشاورزان استان قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون الگوی مصرف برق را به‌صورت ۱۰۰ درصدی رعایت کردند و در این راستا اقداماتی جهت اصلاح و تقویت ولتاژهای برق قزوین، صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: بالغ‌ بر ۸۱۰ میلیارد ریال اعتبار صرف اصلاح، تقویت و رفع ضعف ولتاژهای شبکه برق در استان قزوین شده است تا بتوانیم به پایداری شبکه برق در ایام پیک مصرف برسیم.

خبرنگار: حدیثه کاظمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1237882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =