بدهکاری به اسرائیل در تار و پود آلمانی‌ها نهادینه شده است / رژیم صهیونیستی خط قرمز برلین

حجت الاسلام طاهر امینی گلستانی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی خط قرمز آلمان است، اظهار کرد: در حال حاضر احزاب ضداسلام و ضدمهاجرت در راس هرم سیاسی آلمان حضور دارند و حکام فعلی به دنبال خالص‌سازی آلمان، اخراج پناهندگان و عدم پذیرش مهاجرین جدید هستند و اسلام هراسی شدیدی در این کشور شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، چهارشنبه گذشته پلیس آلمان با حمله به برخی مراکز و مساجد شیعی حکم تعطیلی آنها را صادر کرد. به گفته منابع یکه از مراکز تعطیل شده «مرکز اسلامی هامبورگ» بوده که از مهمترین مراکز تجمع و برگزاری برنامه‌های شیعیان محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد اقدام مغایر با آزادی بیان پلیس آلمان در حمایت از رژیم صهیونیستی و با هدف خاموش کردن صدای حامیان مردم مظلوم غزه انجام شده است.

رویدادی‌هایی از این دست در حالی رخ می‌دهد که کشورهای غربی مدعی دفاع از حقوق بشر و آزادی بیان هستند اما در عمل حاضر به شنیدن صداهای مخالف نیستند؛ آن هم صداهایی در محکومیت جنایات بی‌سابقه رژیم صهیونیستی. سرویس بین الملل ایسکانیوز در گفتگو با حجت الاسلام دکتر طاهر امینی گلستانی -امام فرهنگی-تبلیغی کشور آلمان- به تشریح دلایل تعطیلی مراکز اسلامی و مساجد شیعی آلمان پرداخت.

وی با بیان اینکه از سال 2009 در کشورهای آلمانی زبان فعالیت دارد، در توضیح این ماجرا گفت: علت اصلی تعطیلی مرکز هامبورگ به برگزاری مراسم روز قدس و شعارهایی که علیه اسرائیل داده شد بازمی‌گردد. از نظر وی برای درک بهتر این ماجرا باید سابقه تاریخی آلمان و احزاب سیاسی آن را شناخت؛ زیرا کل مردم آلمان، جریانات سیاسی و حاکمیت این کشور خود را مدیون اسرائیل می‌دانند و مسئله «هلوکاست» را کاملا پذیرفته‌اند.

حجت الاسلام امینی با اشاره به اینکه آلمانی‌ها به شدت روی اسرائیل هراسی و یهودیت حساس هستند، افزود: آنها تلاش می‌کنند هر طور که شده «بدهی تاریخی» خود را جبران کنند و از همین رو مناصب شغلی مهم و حتی مراکز تجاری اصلی تحت کنترل یهودی‌ها قرار دارد. به گفته این فعال فرهنگی، از میان 35 حزب فعال آلمان 3 حزب اصلی یعنی «سی‌دی‌یو» -اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان- «اس‌پی‌دی»- حزب سوسیال دموکرات آلمان و «آ. اف‌دی» -حزب آلترناتیو- بیشترین قدرت را دارند. وی افزود: خانم مرکل به حزب «سی‌دی‌یو» تعلق داشت و از آنجایی که این حزب میانه‌رو است، تا زمانی که خانم مرکل در قدرت حضور داشت، مشکل سیاسی جدی اتفاق نیافتاد.

از نظر این فعال فرهنگی، اکنون قدرت سیاسی آلمان در اختیار احزاب ضداسلام و ضدمهاجرت قرار دارد و حکام فعلی به دنبال خالص‌سازی آلمان و اخراج پناهندگان و عدم پذیرش مهاجرین جدید هستند. وی با بیان اینکه در حال حاضر اسلام هراسی شدیدی در آلمان وجود دارد، تصریح کرد: افراط گری حزب حاکم تا حدی زیاد است که حتی صدای خود آلمانی‌ها را هم درآورده و 81 درصد مخالف عملکرد حزب حاکم فعلی هستند. به اعتقاد امینی، مدت‌ها بود که دولت آلمان تحت فشار رژیم صهیونیستی به دنبال تعطیل کردن مراکز اسلامی آلمان بودند و حتی دو سال پیش حجت الاسلام سیدسلمان موسوی‌فر -معاون مرکز اسلامی هامبورگ- را به دلیل ارتباط با حزب الله از آلمان اخراج کردند.

حجت الاسلام امینی افزود: مشکل اصلی آلمان با این مرکز اسلامی 80 ساله حمایت از مردم فلسطین است و به همین دلیل پلیس این کشور تهدید خود را عملی کرده و بر اساس اعلام رسمی مراکز هامبورگ، فرانکفورت، مونیخ، برلین را تعطیل کردند. وی در خصوص تاثیرگذاری مراکز اسلامی آلمان بر افکار عمومی به ویژه در ارتباط با غزه اظهار کرد: مراکز اسلامی وابسته به ترک‌ها و به ویژه مراکز وابسته به عربستان سعودی بسیار قدرتمند هستند، املاک بسیار زیبا و گران در اختیار دارند و حتی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی آلمان نفوذ دارند.

به گفته این فعال فرهنگی، دولت آلمان در سال‌های اخیر تلاش می‌کند که حتی مبلغین و روحانیون مذهبی را در خود این کشور تربیت کند و ورود مبلغ و روحانی از کشورهای اسلامی را ممنوع کند. وی در خصوص تاثیرگذاری مراکز شیعی نیز خاطر نشان کرد: متاسفانه مراکز شیعی محدودیت‌های زیادی دارند و به دلیل حساسیت دولت آلمان و مراکز امنیتی این کشور روی آنها به ویژه در سال‌های اخیر محدودیت‌های زیادی علیه آنها اعمال شده است. وی افزود: با وجود همه این مشکلات این مراکز در بین شیعیان تاثیرگذاری نسبتا خوبی دارند و شیعیان افغانستان، اعراب و از دیگر کشورها در مراسمات این مراکز شرکت می‌کنند.

امینی در مورد اهمیت وجود این مراکز تاکید کرد: با توجه به تعداد شیعیان و همچنین مهاجرت افراد شیعه از برخی کشورها به آلمان، در صورت نبود مراکز شیعی مشکلات جدی برای آنها رخ خواهد داد و از همین رو اندیشکده‌های بالادستی نظام جمهوری اسلامی باید تدابیر ویژه‌ای در این ارتباط اتخاذ کنند. از نظر وی، علاوه بر آلمان در سایر کشورهای اروپایی یک خیزش جمعی علیه اسلام در حال شکل گرفتن است و در صورت بی‌توجهی به این مسئله احتمال از بین رفتن تمام مراکز اسلامی و به ویژه شیعی وجود دارد.

این روحانی شیعه در مورد استاندارد دوگانه کشورهای اروپایی به ویژه آلمان گفت: صهیونیسم و اسرائیل خط قرمزهای آلمان هستند و حتی اگر در برابر یک فرد عادی در آلمان علیه اسرائیل صحبت کنید، بلافاصله به پلیس گزارش خواهد داد؛ یعنی در تار و پود آلمانی‌ها نهادینه شده که بدهکار اسرائیل هستند و یک دلیلش این است که خود را عامل آوارگی صهیونیست‌ها می‌دانند. وی افزود: دلیل دیگرش این است که خود را به آمریکا هم بدهکار می‌دانند و معتقدند بعد از جنگ جهانی دوم آمریکا باعث بازسازی آلمان کاملا تخریب شده بود. لذا از نظر آلمانی‌ها هر کاری می‌شود انجام داد فقط با آمریکا و اسرائیل نباید کاری داشت.

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه شعار علیه اسرائیل و حمایت از حزب الله در آلمان جرم است، اظهار کرد: به ویژه بعد از اقدام کانادا و قرار دادن نام سپاه در گروه‌های تروریستی، جرقه‌ای در اروپا روشن شده که آنها هم علیه سپاه وارد عمل شوند. از همین رو، به نظر می‌رسد یکی از دلایل اقدام اخیر پلیس آلمان، انتشار اخباری مربوط به ارتباط امام جماعت مرکز هامبورگ با سپاه پاسداران در رسانه‌های آلمانی باشد که حساسیت‌هایی ایجاد و مسئله به دادگاه کشیده شد. وی افزود: مجموعه این دلایل موجب تعطیلی مراکز 53 گانه در آلمان و مصادره تمام اموال آنها شد.

این روحانی شیعه تاکید کرد: لازم است تدابیری برای رفع این محدودیت‌ها ایجاد شود و دولت جدید ایران اقداماتی برای حل و فصل این مسائل انجام دهد. وی همچنین خواستار مداخله سفارت ایران در آلمان، وزارت خارجه جمهوری اسلامی و نهادهای حقوقی برای پیگیری این مسئله شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1238062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =