فضائلی: تدابیر پاسخ به ترور شهید هنیه انجام شده است

عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای گفت: تدابیر لازم برای پاسخ به ترور شهید هنیه انجام شده و اجرا خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ مهدی فضائلی در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران افزود: اگر رژیم صهیونیستی تصور کند ترور شخصیت های موثر جبهه مقاومت در لبنان و یا شخصیت بزرگواری مثل اسماعیل هنیه می تواند عزم و اراده ما را در این مبارزه خللی ایجاد کند و سستی به وجود بیاورند کور خواندند.

بیشتر بخوانید؛

جزئیات تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه در قطر

فضائلی اظهار داشت: مطمئن باشند این خون ها و شهادت ها عزم و اراده ما را محکمتر و مصمم تر برای خونخواهی این شهیدان می کند، رژیم صهیونیستی و باند جنایت کار حاکم بر این رژیم تردید نکنند که خونخواهی اسماعیل هنیه انجام خواهم شد.

وی خاطر نشان کرد: تردید نکنند که دولت اسلامی در خونخواهی میهمان عزیز و شریف خودش آنچنان مجازاتی را برای این رژیم و برای این باند رقم خواهد زد که در فکر آنها هم نمی گنجد.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای تاکید کرد: امت اسلامی و مردم شریف ایران آماده چنین خونخواهی باشند و مطمئن باشند این اتفاق خواهد افتاد.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای تاکید کرد: انقلاب اسلامی با حضور خودش و از زمان پیروزی خودش تاثیراتن شگرف و بسیار ماندگاری را در عرصه بین الملل به وجود آورده است.
فضائلی خاطر نشان کرد: توجه به اسلام و گرایش به اسلام در سطح جهان افزایش پیدا کرده است تا قبل از انقلاب اسلامی گروه های مبارز فلسطینی گرایش های مارکسیستی و ناسیونالیستی داشتند جنبش هایی مثل جنبش فتح با انگیزه ها ایدئولوژی اسلامی مبارزه نمی کردند اما با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد یک تحول در مبارزات مردم فلسطین هستیم و شاهد این هستیم که گروه هایی با ایدئولوژی اسلامی و با تفکر اسلامی در صحنه مبارزه با رژیم صهیونیستی خلق می شوند.
وی تصریح کرد: جنبش جهاد اسلامی جزو اولین این گروه هاست و حماس در ادامه این راه در فلسطین تاسیس می شود و اعلام حضور می کند از زمانی که اسلام به میدان مبارزه فلسطین وارد می شود و در مقابل رژیم صهیونیستی تفکر و اندیشه اسلامی قد می کشد صحنه مبارزه عوض می شود انتفاضه های مختلف شکل می گیرد.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای افزود: می بینید که رژیم صهیونیستی که در پیش از این اندیشه از بحر تا نحر را دنبال می کرد و بی محابا در مقابل کشورهای اسلامی می ایستاد و جنگ های و به عنوان جنگ های شش روزه قلمداد می شد به نقطه ای می رسد که امروز حدود ۱۰ ماه مجبور در مقابل یک گروه فلسطنی به نام حماس تن به مبارزه بدهد و نتواند فتوحات مورد نظر خودش را به دست بیاورد.

فضائلی تاکید کرد: در جنگ شش روزه چهار کشور اسلامی را فتح کرده و آنها را شکست داد ولی امروز در مقابل حماس، حزب الله لبنان این گونه مجبور به تن دادن به یک نبرد طولانی و بدون دستاورد نظامی است این یکی از مهمترین نتایج حضور تفکر اسلامی و تفکر دینی در صحنه مبارزه است این که نظام استکباری با امت اسلام و با اندیشه اسلامی اینگونه مواجه می شود و اینگونه عصبانی می شود و تلاش می کند تفکر اسلامی و دولت اسلامی مبارزه بکند علت آن این است که در صحنه بین الملل با ظهور اسلام و تفکر اسلامی مقاصد و اهدافشان با دشواری های زیادی رو به رو شده است و نیل به آنها به راحتی گذشته نیست.

وی خاطر نشان کرد: اساسا تولد و خلق رژیم صهیونیستی برای ساختارشکنی و قانون شکنی و عبور از خطر قرمزها بوده است یک نقطه ای نامشروعی توسط نظام استکباری در این نقطه نظام جغرافیایی تاسیس کردند تا همین کارها را بکنند تا به قواعد بین المللی و انسانی پایبند نباشد.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای تصریح کرد: حیات رژیم صهیونیستی در عبور از خط قرمز هاست تدامش در زیر پا گذاشتن و حقوق بشر و بقیه چارچوب ها و نظاماتی است که تلاش می کنند که او را رعایت می کنند از رژیم صهیونیستی توقع تن دادن به چارچوب و ساختار را نباید داشته باشیم.

تنها راه مواجه با رژیم صهیونیستی قدرتمند شدن قوی تر شدن و ایستادی مقابل این جرثومه فساد و جنایت و این باند و قتل و جنایت است

وی گفت: حرکتی که از سوی مجاهدان فلسطینی آغاز شده است و با افتخار و با اعتماد به نفس دارد ادامه پیدا می کند این آن چیزی است که رژیم صهیونیستی را از پای درخواهد آورد البته مسیر هموار نیست، فرش قرمز برای مجاهدان راه خدا پهن نمی کنند که اگر این گونه بود مجاهدان راه خدا شدن آسان بود.

فضائلی افزود: دشمن امروز با پشتیبانی نظام استکباری و در راس آن آمریکا هر روز صحنه مبارزه را پیچیده تر می کند در مقابل آن جبهه مقاومت و در راس جبهه مقاومت دولت مقاومت یعنی نظام جمهوری اسلامی ایران چاره ای جز مواجه با این پیچیدگی و دشواری های ندارد.

وی تاکید کرد: هر کدام از این دو طرف ذره دچار تردید بشود شکست می خورد این یک قاعده و سنت است مبارزان حماس و از جمله شهید اسماعیل هنیه اینها کسانی بودند که مبارزه با رژیم صهیونیستی را با تمام وجود و تجربه مذاکره نظر جنبش فتح به این راه رسیدند که هیچ راهی و هیچ گزینه ای جز مقاومت جز ایستادگی در مقابل رژیم صهیونیستی راه و گزینه دیگری وجود ندارد آنها در میدان به این نتیجه رسیدند و این تجربه تجربه ارزانی نیست که بخواهیم به راحتی از آن عدول کنیم.

فضائلی اظهار داشت: نادیده گرفتن تجارب گران سنگ و گران قیمتی که به دست آمده است به دنبال این نادیده گرفتن تجارب ندامت شرمساری و پشیمانی است شهید هنیه در اردوگاه متولد شد خانواده به مصر تبعید شده بودند دوران زندگیش چندین بار به زندان های رژیم صهیونیستی می افتد شکنجه می شود و بار دیگر تبعید می شود در معرض ترور قرار می گیرد نزدیکان فرزندان و نوه هایش به شهادت رسیدند و پایان زندگی چنین انسانی جز شهادت به دست رژیم صهیونیستی برای او یک افسوس می توانست باشد سعادت این انسان و چنین انسان هایی شهادت در راه خداست.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای خاطر نشان کرد: وظیفه ما در چنین شرایطی چیست؟ تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی دولت مقاومت و جبهه مقاومت است دولت مقاومت یعنی این مرکز ثقل جریان استقاومت در مقابل استکبار جهانی است امروز باید قوی تر از گذشته باشیم امروز برای قوی تر بودن مولفه های وجود دارد. انسجام داخلی وحدت و همدلی جزو مهمترین مولفه های قوی بودن در مقابل نظام سلطه است آنها به دنبال ایجاد گست و تفرق در جامعه اسلامی هستند ما باید با همبستگی خودمان آنها را در این زمینه ناکام بگذاریم.

فضائلی افزود: مسئاله ای که قوت نظام اسلامی را افزایش می دهد این است که دولت و دولت جدیدی که امروز برادر عزیزمان دکتر پزشکیان مسئولیت آن را بر عهده گرفتند ایشان بر اساس همان توصیه هایی که رهبر انقلاب در دیدار و در مراسم تنفیذ داشتند این توصیه را جدی بگیرند یکی از مهمترین این توصیه ها توجه به اقتصاد و به معیشت و زندگی مردم است.

وی افزود: دولت باید در کابینه افراد کاری توانمند و معتقد به مبانی اسلامی را انتخاب کند و هر چه زودتر فعالیت های دولت جدید آغاز بشود و در صدر این فعالیت ها اهتمام به مقوله اقتصاد است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1238677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =