در ترور هنیه موضوع نفوذ مطرح نیست بلکه مساله بی‌دقتی در حفاظت بود

ظهره‌وند گفـت: در ترور هنیه موضوع نفوذ وجود ندارد و بر اثر بی‌دقتی در شرایط حساس منطقه‌ای ایجاد شده و باید سطح دقت بالا برود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ پس از ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، سناریوهای متفاوتی از دلیل به نتیجه رسیدن ترور وی مطرح شده است و یکی از این سناریوها مساله «نفوذ» است که البته با گذشت چند روز از این حادثه هیچ سند و مدرکی دال بر آن ارائه نشده است.

بیشتر بخوانید؛

کلیدواژه «نفوذ» در ترور اسماعیل هنیه؛ یک تیر برای چند نشان

اما با این وجود در این مدت برخی از رسانه‌های داخلی و خارجی با مانور بر آن سعی در ناتوان جلوه دادن نیروهای امنیتی در حفاظت از رئیس دفتر سیاسی حماس دارند. به گفته برخی کارشناسان و فعالان رسانه‌ای، ترور وی به دلیل بی‌دقتی حفاظتی است و مساله نفوذ در حادثه ترور هنیه موضوعی انحرافی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در تشریح نشست اخیر این کمیسیون با معاون اطلاعات نیروی قدس سپاه، معاون امنیت وزارت اطلاعات، معاون امور مجلس سپاه پاسداران و معاون حقوقی و مجلس وزارت اطلاعات گفته است: «معاون اطلاعات نیروی قدس با تأکید بر این‌که ابعاد مختلف ترور شهید هنیه در حال بررسی است، خاطرنشان کرد: در این ترور، مسئله نفوذ مطرح نیست.»

سید جواد حسینی‌کیا، نماینده سنقر در مجلس دوازدهم، نیز در خصوص دیدگاه‌های متفاوتی که در خصوص وجود یا عدم وجود نفوذی‌ها در پرونده ترور «اسماعیل هنیه» مطرح شده است، گفته است: «این روزها اظهارنظرهای مختلفی درباره پروژه نفوذ در خصوص ترور شهید اسماعیل هنیه مطرح می‌شود که هیچ سند و مدرکی در خصوص آن ارایه نمی‌شود. مبتنی بر اظهارات و دیدگاه‌هایی که توسط مقامات امنیتی و نظامی مطرح می‌شود، ردپایی از پروژه نفوذ در این پرونده مشاهده نشده است. بنابراین ضرورتی ندارد که بر این مقوله دامن زده شود.»

بسیاری از کارشناسان براین باورند که برجسته‌نمایی مساله نفوذ موجب غفلت از اقدام تروریستی اسرائیل می‌شود. اقدامی که به وضوح عبور از خط قرمزهای بین‌المللی و ناشی از شرایط این رژیم پس از آغاز عملیات ۷ اکتبر است.

در همین راستا با ابوالفضل ظهره‌وند، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفتگو کرده ایم که در ادامه می‌خوانید:

ممکن است برای ترور هنیه افرادی خریداری شده باشند

ظهره‌وند به خبرنگار سیاسی ایسکانیوز گفت: مساله نفوذ در دستگاه امنیتی یک موضوع است و ضعف حفاظتی یک بحث دیگر است و نباید این دو را با هم اشتباه گرفت. ممکن است برای این ترور افراد بهائی و یا یهودی خریداری شده باشند یا این که به علت ضدیت با نظام انجام شده باشد و برخی بخواهند خدمات مجانی به دشمنان نظام بدهند.

وی در ادامه گفت: این مساله اگر درست مدیریت شود مشکلی برای ما ایجاد نمی‌کند زیرا مساله نفوذ وجود ندارد و بر اثر بی‌دقتی در این شرایط حساس منطقه‌ای ایجاد شده و باید سطح دقت بالا برود. البته ممکن است از طریق بخشی از بدنه اجتماعی ما همکاری برای ترور شکل گرفته باشد و این کار پیچیده‌ای نیست.

نماینده تهران در واکنش به توئیت حسام الدین آشنا در برداشتن شرط اجتهاد و قرار گرفتن افراد زبده‌تر در راس وزارت اطلاعات گفت: من با برداشتن شرط اجتهاد موافقم زیرا اداره وزارت اطلاعات یک کار حرفه‌ای و تخصصی است.

نیویورک تایمز در پی تخریب نیروهای امنیتی و بزرگ‌نمایی سرویس اطلاعاتی اسرائیل بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تحلیل چرایی مطرح شدن سناریوی بمب‌گذاری از سوی روزنامه نیویورک تایمز گفت: این سناریو انحرافی است و دو دلیل دارد؛ اول این که می‌خواهند بگویند در سرویس اطلاعاتی ما شبکه نفوذ وجود دارد در حالی که این‌گونه نیست. داستان بمب‌گذاری در جهت تخریب دستگاه‌های امنیتی ما ایجاد شد و دلیل دوم آن بزرگ‌نمایی سرویس امنیتی اسرائیل است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =