رایزنی وزارت خارجه ایران با وزرای خارجه مصر و اردن

سرپرست وزارت خارجه کشورمان اعلام کرد که در تماس با وزیران خارجه مصر و اردن، درباره تحولات منطقه و نوار غزه رایزنی کرده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «علی باقری»، سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان بامداد امروز یکشنبه در شبکه ایکس خود از تماس تلفنی با وزیران خارجه اردن و مصر خبر داد و گفت که کشورهای مسلمان باید مانع تداوم نسل‌کشی فلسطینیان در نوار غزه شوند.

بیشتر بخوانید:

گفتگوی تلفنی لاوروف و علی باقری درباره ترور هنیه در تهران

او نوشت: «امشب در پاسخ تماس تلفنی وزرای امور خارجه اردن و مصر، که دومین گفتگوی تلفنی ما طی ۴۸ ساعت گذشته بود، درباره روند تحولات منطقه تبادل نظر شد و هر سه بر استمرار رایزنی میان کشورهای منطقه تاکید داشتیم».

باقری درباره تداوم جنایت‌های رژیم تل‌آویو هشدار داد و گفت: «وضعیت منطقه غرب آسیا به جهت تداوم جنایات و ماجراجویی‌های خطرناک باند جنایتکار حاکم در تل‌آویو، از حساسیت خاصی برخوردار است».

وی همچنین تأکید کرد: «کشورهای مسلمان منطقه باید با اتخاذ موضعی واحد و قاطع و اقداماتی هماهنگ، مانع تداوم نسل‌کشی در غزه و گسترش تجاوزگری رژیم صهیونیستی در منطقه شوند. عزم ایران برای پاسخگو نمودن رژیم جدی است».

به دنبال ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به دست رژیم اسرائیل، دستگاه دیپلماسی کشورمان طی تماس‌هایی با مقامات بین‌المللی و کشورهای منطقه، این اقدام جنایت‌کارانه رژیم اسرائیل را محکوم و بر حق ایران در تلافی و پاسخ به این جنایت و نقض حاکمیت ملی از سوی این رژیم تأکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1238870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =