افزایش حق اضافه کاری پرستاران به کجا رسید؟

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت، از بررسی افزایش حق اضافه کار پرستاران در شورای حقوق و دستمزد خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سیف الله مرادی گفت: در پی پیگیری‌های سازمان نظام پرستاری درباره مبلغ اضافه کار پرستاران و با توجه به اینکه خود ما هم در وزارت بهداشت به مبلغ حق اضافه کار پرستاران و کادر بالینی بیمارستانها نقد داشتیم و مبلغ آن را مناسب نمی‌دانستیم، اصلاح آن را در دستور کار داریم.

بیشتر بخوانید:

میانگین اضافه‌کاری پرستاران اعلام شد

وی افزود: اصلاً پذیرفتنی نیست که همکاران پرستار و کادر بالینی بیمارستان‌های دولتی به ازای هر ساعت کار به خصوص در ساعات شب و شیفت‌های نامتعارف مثلاً ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان دریافت کنند. البته با پیگیری‌هایی که قبلاً انجام شد با توجه به افزایش حقوق و روند کار مراکز درمانی در برخی مراکز مبلغ اضافه کاری به حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان هم رسیده است.

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت ادامه داد: حتی این مبلغ هم با توجه به سختی کار پرستاران و نیروهای بالینی در بیمارستان‌های دولتی که به مراتب سختی کار و حجم کاری بالاتری نسبت به پرستاران بخش خصوصی دارند، راضی کننده نیست در حالی که پرستاران و نیروهای بیمارستان‌های خصوصی بابت هر ساعت اضافه کار بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

وی افزود: واقعاً حجم کار بیمارستان‌های خصوصی با دولتی قابل مقایسه نیست و سختی کار در بیمارستان‌های دولتی بسیار بیشتر است. در بیمارستان‌های دولتی سختی کار بالا و مبلغ پرداختی پایین است و طبیعی است که همکاران ما در مراکز دولتی رغبتی برای اضافه کاری ندارند.

مرادی گفت: برای رفع این مشکل ده‌ها بار با سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه مکاتبه کردیم و در نهایت بر اساس فرمولی که ارائه کردیم، متوسط حق اضافه کاری پرستاران و همکاران بالینی وزارت بهداشت به حدود ۱۱۰ هزار تومان می‌رسد. در واقع بر اساس سابقه کار و روند کاری بیمارستان عددی بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان خواهد بود.

وی افزود: این پیشنهاد در آخرین مراحل اداری به شورای حقوق و دستمزد رفته است. امیدواریم در این شورا که نماینده سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه حضور دارند با دعوت از نماینده وزارت بهداشت به تصویب نهایی برسد و به زودی اجرا شود و بیش از این شرمنده همکاران نشویم.

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت ادامه داد: افزایش حق اضافه کاری در صورت تصویب نهایی برای همه نیروهای مشمول قانون ارتقای بهره وری که حدود ۲۰۰ هزار نفر هستند، اجرا می‌شود که پرستاران، بهیاران، کادر آزمایشگاه‌های طبی، رادیولوژی و فوریت‌های پزشکی را شامل می‌شود.

وی گفت: مسئولان سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی معتقد بودند که این اقدام باید برای همه کارکنان دولت باشد و واقعاً زمان برد که آنان را قانع کنیم که نیروهای درمانی را در اولویت قرار دهند.

مرادی افزود: هر یک از نیروهای بالینی شامل پرستاران به طور متوسط هر ماه حدود ۸۰ ساعت اضافه کاری دارند و در صورت تصویب این دستورالعمل مبلغ اضافه کاری دریافتی آنان بیش از سه برابر می‌شود. تأمین اعتبار مورد نیاز برای افزایش حق اضافه کاری این نیروها در دولت امکانپذیر است و امیدواریم هر چه زودتر انجام شود.

کد خبر: 1238930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =