مقیسه: برخی از آثار سکوهای صوت و تصویر فراگیر در نمایشگاه رصتا اکران می‌شود/ به سکوهای دارای مجوز غرفه رایگان می‌دهیم

امسال کار جدیدی انجام می‌شود که در سال های قبل نبود اکران برخی از آثار تولید شده توسط سکوهای صوت و تصویر فراگیر است که البته هنوز عناوین آنها نهایی نشده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، نشست خبری سومین نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) امروز صبح ۲۱ مردادماه با حضور سعید مقیسه رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) برگزار شد.

در ابتدای این نشست مقیسه از از زمان و مکان برگزاری نمایشگاه سخن گفت و ادامه داد: نمایشگاه از ٢۶ تا ٢٩ شهریور ماه برگزار می‌شود و مکان آن هم مصلای امام خمینی (ره) است. یک افتتاحیه ساعت ١٠ صبح ٢۶ شهریور و اختتامیه نیز روز ٢٩ شهریور برگزار می شود.

وی درباره اهداف این دوره از نمایشگاه رصتا بیان کرد: ایجاد همگرایی و هم‌افزایی بین فعالین و ذی‌نفعان و حمایت کنندگان رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی از جمله اهداف ماست. حمایت مادی و معنوی از این رسانه‌ها نیز هدف دیگری است که دنبال خواهد شد. ایجاد فرصت برای توسعه رسانه‌های مربوطه، انتقال تجربه بین سکوها، برقراری امکان ارتباط مستقیم مخاطبان با مسئولان و متخصصان رسانه‌ها از دیگر اهداف این دوره است.

رئیس ساترا جلب حمایت های دولتی و رسانه ملی و همچنین شناسایی ظرفیت های بالقوه و بالفعل فعالین زنجیره ارزش آفرین رسانه ها را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه خواند و ادامه داد: اطلاع رسانی از آخرین دستاوردهای حوزه رسانه و همچنین جریان سازی و بسترسازی برای تولید و توسعه محتوای سالم و مفید و همچنین ایجاد فضای رقابت رسانه ای بین تولید و توزیع کنندگان خدمات و تبیین و تنویر افکار عمومی نسبت به حقوق کاربران از اهداف پیش روی این نمایشگاه خواهد بود.

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌های اصلی نمایشگاه که جلوه ظاهری را شکل می دهند غرفه ها هستند تصریح کرد: به سکوهای دارای مجوز که شرط مان برای آن فعال بودن است نیز غرفه رایگان تعلق می گیرد. مجامع صنفی، شرکت های مرتبط با این صنعت، بخش هایی از سازمان صدا و سیما و البته نهادهای مرتبطی مانند بخش هایی از وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات دعوت هستند تا در این نمایشگاه غرفه داشته باشند. در کنار همه این ها خود ساترا هم نمایشگاه خواهد داشت تا هم عملکرد خود را تبیین کند و هم برنامه های آینده اش را اعلام کند.

مقیسه تصریح کرد: در ساترا یک مرکز نوآوری و خدمات رسانه ای داریم که در نمایشگاه حضور خواهد داشت و وظیفه‌اش خدمت رسانی به سکوهای دارای مجوز است. همچنین یکسری نشست داریم که برخی از آن‌ها مربوط به کانون تهیه کنندگان، بخشی مربوط به مجامع صنفی، بخشی شامل نشست‌های کاربردی برای مردم و بازدیدکنندگان، برخی نشست ها برای سکوها در ابعاد مختلف، و یک نشست میان همکاران ساترا خواهد بود.

وی با بیان اینکه یک نشست‌ سازمانی صدا و سیما درباره هوش مصنوعی و شورای راهبری هوش مصنوعی نیز برگزار خواهد شد افزود: یک جشنواره برگزیدگان هم داریم که در موضوعات مختلف داوری می‌شود که از بهترین غرفه تشکیل شده در نمایشگاه تا سکویی که بالاترین رتبه در نظام رتبه بندی ساترا را داشته باشد. امسال کار جدیدی انجام می‌شود که در سال های قبل نبود اکران برخی از آثار تولید شده توسط سکوهای صوت و تصویر فراگیر است که البته هنوز عناوین آنها نهایی نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =