هزینه‌های تجمیع دانشگاه خواجه‌نصیر چگونه تامین می‌شود؟ / افزایش ۲ برابری دانشجویان و اساتید در افق ۵ ساله

رئیس دانشگاه خواجه نصیر گفت: بر اساس برنامه توسعه دانشگاه خواجه‌نصیر تعداد اساتید و دانشجویان در افق ۵ ساله دو برابر می‌شوند.

امیررضا شاهانی رئیس دانشگاه خواجه نصیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آخرین اخبار از تجمیع دانشکده‌های مختلف این دانشگاه اظهار کرد: ما بودجه تجمیع سازی را به صورت یکباره در اختیار نداریم، بلکه در مدت‌های طولانی حاصل می‌شود. بنابراین این تجمیع سازی نیز به صورت یکباره امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید:

پردیس خودگردان در خواجه نصیر راه‌اندازی شد

وی مولد سازی را یکی از روش‌های بودجه افزایی دانشگاه خواجه نصیر دانست و گفت: طرح مولد سازی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و ستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت. این موضوع دست ما را باز گذاشت.

شاهانی با ذکر مثالی بیان کرد: خوابگاه دانشجویی میرعماد دانشگاه خواجه‌نصیر که همه به تغییر کاربری آن اعتراض داشتند، در راستای ارزش افزایی مولد سازی رخ داد.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر کمک های مالی و افزایش بودجه از دولت را راه دیگر برای تامین بودجه تجمیع دانشگاه خواجه نصیر برشمرد و گفت: ما برای این تجمیع سازی به کمک دولت نیاز داریم. بخش دیگر نیازهای مالی نیز از ارزش افزایی و تهاتر املاک به دست خواهد آمد. البته ما سه ساختمان در دست ساخت داریم که برای آنها بودجه‌ای از دولت دریافت نکرده‌ایم؛ بلکه یکی از املاک خود را ارزش افزایی کردیم.

وی ادامه داد: البته ساخت و ساز تمام ساختمان‌های دانشگاه خواجه نصیر را نمی‌توان فقط با بودجه دانشگاه انجام داد. در این راستا نیز دولت باید بودجه‌ کمکی در اختیار ما قرار دهد.

شاهانی تصریح کرد: در حال حاضر هزینه‌ها بسیار بالا است و مرتب در حال بالا رفتن است. به عنوان مثال زمانیکه ما طرح عمرانی را در دانشگاه آغاز می‌کنیم، بودجه‌ای را پیش بینی می‌کنیم؛ اما در زمان اتمام پروژه، بودجه مود نیاز و هزینه کرد بسیار افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر خاطرنشان کرد: هم اکنون در تمام ساختمان‌های دانشکده‌های مختلف دانشگاه خواجه نصیر دانشجو، استاد و کارمند حضور دارند. بنابراین نمی‌توانم ساختمان‌ها را خالی کرده و به فروش برسانم.

وی با اشاره به برنامه راهبردی دانشگاه خواجه نصیر خاطرنشان کرد: این برنامه عملیاتی و برنامه‌های خرد ذیل آن، در هیئت امنای دانشگاه به تصویب رسیده است. در نهایت نیز براساس برنامه راهبردی یک برنامه توسعه برای دانشگاه خواجه نصیر تدوین شده است. تعداد اساتید و دانشجویان در یک افق ۵ ساله دو برابر می شود. دانشگاه باید برای این تعداد استاد و دانشجو ظرفیت مکانی داشته باشد. علاوه بر آن، پارک علم و فناوری مرکز فناوری و نوآوری است. این مراکز به زمین و ساختمان و زیر ساخت نیاز دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1240217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =