۶ میلیارد کلاهبرداری با رسیدساز جعلی در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از دستگیری ۲ نفر که با نرم‌افزار رسیدساز جعلی از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اسماعیل زراعتیان امروز، ۲۸ مردادماه با اعلام این مطلب گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به کلانتری مبنی بر اینکه شخصی از طریق تماس تلفنی درخواست خرید یک دستگاه پمپ آب و لوازم جانبی داشت و بلافاصله از طریق فضای مجازی رسید خرید لوازم را به اینجانب ارائه و پس از ارسال کالا مشخص شد رسید جعلی بوده و واریزی انجام نشده است، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ فخر آباد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

کلاهبردار متواری پس از ۱۲ سال در مریوان دستگیر شد

وی افزود: ماموران انتظامی اقدامات تخصصی خود را آغاز و پس از تحقیقات گسترده و همه جانبه در این خصوص ۲ نفر کلاهبردار را شناسایی و با هماهنگی قضایی آنان را دستگیر کردند.

زراعتیان بیان کرد: متهمین پس ازدستگیری به جرم خود اقرار و معترف شدند پس از جلب اعتماد فروشندگان تحت عنوان کارمند بانک و وارد کردن شماره کارت اعلامی در یک نرم‌افزار همراه بانک اصلی مشخصات فروشنده را به دست می‌آوردیم و با ورود به نرم افزار جعلی و وارد کردن اطلاعات وی یک رسید جعلی واریز به فروشندگان ارسال و کالاهای مورد نظر را دریافت می‌کردیم.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه متهمین به ۵ فقره کلاهبرداری به مبلغ ۶ میلیارد ریال به این شیوه اعتراف و پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر تحویل پلیس آگاهی شد.

فرمانده انتظامی شیراز با اشاره به اینکه تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان همچنان ادامه دارد، به کلیه شهروندان توصیه کرد: لازم است افراد در زمان معامله ابتدا با بررسی حساب بانکی خود از واریز پول به حساب خود اطمینان حاصل کرده و سپس کالا را تحویل خریدار دهند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی در اسرع وقت مراتب را از طریق تماس ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1240348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =