وجود بیش از ۴۰۰۰ شهید در آبادان بیانگر اهمیت این منطقه در دفاع از ایران اسلامی می‌باشد

عباسپور فرماندار ویژه آبادان گفت: وجود بیش از ۴۰۰۰ شهید در شهرستان آبادان بیانگر اهمیت این منطقه در دفاع از خاک پاک ایران اسلامی می باشد، لذا باید بزرگداشت دفاع مقدس در شأن آبادان و شهدایش باشد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از آبادان، احسان عباسپور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان در نشست بزرگداشت هفته دفاع مقدس ضمن عرض تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: تثبیت اسلام با شهادت امام حسین(ع) اتفاق افتاد. باید ادامه دهنده و تداوم دهنده‌ مسیری باشیم که دیگران رقم زدند و ما باید در استمرار آن ثابت قدم باشیم.

وی افزود: جنس کار دفاع مقدس در چند شهر کشور مانند دزفول و اندیمشک و مهران و خرمشهر و آبادان متفاوت تر است، آبادان با توجه به ۲۷۰درجه محاصره، با رشادت مردم و رزمندگان اسلام توانست خود را از سقوط رها سازد که اگر این اتفاق می افتاد مرز آبادان تغییر میکرد و از اروند به سمت بهمنشیر سوق داده می‌شد که خدا رو شکر هیچوقت دلاوران ایران اسلامی اجازه چنین اتفاقی را ندادند.

عباسپور گفت: وجود بیش از ۴۰۰۰ شهید در شهرستان آبادان بیانگر اهمیت این منطقه در دفاع از خاک پاک ایران اسلامی می‌باشد، لذا باید بزرگداشت دفاع مقدس در شأن آبادان و شهدایش باشد، باید بسیجی وار به قصه دفاع مقدس وارد شد، باید با خلوص نیت و اعتقاد راسخ به فلسفه دفاع مقدس به این رویداد مهم نگریست و باید این واقعه را به خانواده‌ها،جوانان، دانش آموزان و کلیت جامعه تعمیم داد.

فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد: روزهای آبادان و ایام دفاع مقدس ایران باید در دنیا ثبت شود. دوم مهر و شهادت مدیران آموزش و پرورش آبادان، پنجم مهر و سالروز شکست حصر آبادان و پس از آن هفتم مهر شهادت آتش نشانان آبادانی در حمله هوایی رژیم بعثی به پالایشگاه آبادان تنها گوشه‌ای از مظلومیت و ایثار مردم آبادان در دفاع مقدس است.

عباسپور بیان کرد:مدارس ما باید به عنوان خط مقدم بزرگداشت دفاع مقدس دیده شوند. آموزش و پرورش آبادان باید با استفاده از ظرفیت دانش آموزان و معلمین در این خصوص بهترین اقدام اجرایی را انجام دهد. استفاده از ظرفیت‌های باغ موزه دفاع مقدس، یادمان شهدای ذوالفقاری و یادمان والفجر هشت و همچنین دیده شدن نقش مهم چوئبده و اروندکنار در ایام دفاع مقدس باید سرلوحه اقدامات ستاد بزرگداشت باشد.

عباسپور همچنین بر معرفی ایثارگران سایر ادیان در دفاع مقدس و اشاعه نقش روحانیون در زمان دفاع مقدس نیز تاکید کرد.

وی همچنین بیان کرد: خدمات رایگان دانشگاه علوم پزشکی و همچنین شهرداران آبادان، اروند کنار و چوئبده و حمایت مادی و معنوی از محکومین جرائم مالی غیر عمد از جمله اقداماتی است که در ایام بزرگداشت باید نمود پیدا کند.

وی در پایان گفت: امیدوارم با هم افزایی تمام دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر بهترین شرایط را برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس در آبادان فراهم کنیم.

خبرنگار: سیده صدیقه موسوی

انتهای خبر/

کد خبر: 1240358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =