توزیع روزانه ۶ هزار پرس غذا در موکب دانشگاه آزاد ایلام

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام از توزیع روزانه ۶ هزار پرس غذا بین زائران اربعین توسط موکب «شهدای دانشجوی و خدمت» این دانشگاه خبر داد.

رضا مرادی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره خدمات موکب «شهدای دانشجوی و خدمت» متعلق به بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام اظهار کرد: شعار اربعین امسال «کربلا طریق الاقصی» است ولی متاسفانه این شعار یک خلا بزرگ در اربعین امسال است و خیلی توجه به این شعار نشد. بنابراین اهمیت و پیاده سازی این شهار یکی از اولولیت های این موکب است.

بیشتر بخوانید:

دانشگاه آزاد در ۸ موکب مرزی به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کند

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی اسلام امسال از دو طریق در مراسم پیاده روی اربعین فعالیت می‌کند، گفت: موکب پذیرایی امسال با موضوع و نمادهایی از غزه و مقاومت برپا شده است. البته این فعالیت‌ها بیشتر بر عهده خواهران بسیج دانشجویی است. در این راستا نمادهایی مانند پرچم فلسطین و مقاومت نیز بین زائران توزیع می‌شود.

مرادی اضافه کرد: مسیرهای مواصلاتی منتهی به مرز مهران را با موضوع فلسطین کار شده است. به این معنا که تلاش کردیم شعار اربعین امسال را در این مسیر پیاده سازی کنیم. همچنین چند هزار اقلام خوراکی نیز برای زائران در نظر گرفته شده است. بخشی از این اقلام تا کنون توزیع شده و مابقی آن نیز در روزهای آینده توزیع خواهد شد تا آنان بعد از عبور از مرز نیز مواد خوراکی داشته باشند. البته بسته‌های فرهنگی شامل محتوای فرهنگی - مذهبی به همراه برخی هدیه‌های فرهنگی هم بین زائران توزیع می‌شود. زائران می‌توانند این هدیه‌ها را زائران یا خادمان عراقی بدهند.

مسئول بسیج دانشجویی واحد ایلام با بیان اینکه موکب بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام «شهدای دانشجوی و خدمت» نام دارد، گفت: وعده‌های صبحانه، نامیان وعده و شام در این موکب تهیه و توزیع می‌شود. روزانه حدود ۵ تا ۶ هزار پرس غذا در این موکب پخت و توزیع می‌شود. البته این تعداد در روزهای آینده بیشتر خواهد شد.

وی با تصریح بر اینکه عموم زائران اربعین در موکب «شهدای دانشجوی و خدمت» پذیرائی می‌شوند، گفت: البته تعدادی از این پرس‌های غذا بین دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی که در واحد مهران مستقر هستند، نیز توزیع می‌شود.

مرادی ادامه داد: اسکان و استفاده از پارکینگ برای دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در ۲ مکان وجود دارد . یعنی در دانشگاه آزاد اسلامی مهران و مهمانسرای مهران که متعلق به دانشگاه آزاد است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام درباره چالش‌های اداره مدیریت موکب دانشجویی در ایام اربعین بیان کرد: یکی از مهمترین چالش‌های فعالیت؛ نبود امکان زیارت برای خادمان موکب ها است. دانشجویانی که در ایام اربعین در موکب به زائران اربعین خدمت می‌کنند، دیگر نمی‌توانند به کربلا رفته و در مراسم پیاده‌روی حضور داشته باشند. یعنی امکان زیارت در اربعین را ندارند.

وی افزود: بنابراین اگر امکان وجود داشته باشد، کمک هزینه‌ای به خادمین پرداخت شود تا آنان بعد از مراسم پیاده روی اربعین بتوانند برای زیارت به کربلا و نجف بروند. البته شاید هم بتوانیم کاروانی از دانشجویان تشکیل دهیم و به صورت سازمان یافته آنان را به کربلا اعزام کنیم.

مرادی بودجه را چالش دیگری در مدیریت موکب دانشجویی در ایام اربعین برشمرد و عنوان کرد: بودجه مورد نیاز برای تهیه اقلام و زیرساخت های موکب باید قبل از مراسم پیاده روی اربعین به دست ما برسد. ولی متاسفانه این بودجه در ایام بعد از ایام اربعین به دست موکب داران می‌رسد.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد که منجر به تغییر برنامه زمانبدی نشود، موکب بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام تا ۳ روز پس از اربعین دایر است و به زائران خدمت رسانی می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1240541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =