معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی با محوریت جهاد تبیین

محمد صالح جوکار با تاکید بر معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی با محوریت جهادتبیین و روایت‌گری، نگاه کارشناسی و مطالبه‌گری همدلانه رسانه‌ها برای حل مسئله آب را خواستار شد.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، محمدصالح جوکار در آیین اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با تاکید بر معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی با محوریت جهادتبیین و روایت‌گری؛نگاه کارشناسی و مطالبه‌گری همدلانه رسانه‌ها برای حل مسئله آب را خواستار شد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در این مراسم با پاسداشت نهضت عاشورا و نقش حضرت زینب (س) در تبیین قیام امام حسین (ع) به تعبیر «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود» اشاره و این مسیر را الگویی حقیقی برای اصحاب رسانه دانست.

دکتر جوکار با اشاره به تاریخ رسانه و جایگاه مخاطب در عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: رسانه امروز با محوریت شبکه‌های اجتماعی در مسیر تقویت ارتباطات دو سویه و هم ترازی با مخاطب جریان‌سازی می‌کند و توجه به موضوعات روز، سلایق و نیازهای فکری مخاطبان برای اثربخشی بیشتر لازم به توجه است.

وی خاطر نشان کرد: اصحاب قلم و رسانه گفتمان‌سازی و تبیین اهداف دین اسلام، انقلاب اسلامی و آینده کشور را با محوریت امیدآفرینی، پیشرفت،عدالت و تمدن سازی آن هم مبتنی بر بنیان‌های اخلاقی، علم و فناوری در جامعه مورد هدف قرار دهند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدگاه موسسه رند آمریکا مبنی بر اینکه امروز قدرت بمب نیست و قدرت برتری متعلق به بزرگ‌ترین و اثرگذارترین روایت است، افزود: بمب اتم نمی‌تواند مرزها را جابه جا کند اما رسانه این قدرت و ظرفیت را دارد.

جوکار در ادامه ضمن تبیین جایگاه روایتگری در رسانه، بیان کرد: پنتاگون در سند ملی آمریکا سال 2022 مطرح می‌کند ما به دنبال این هستیم که روایت‌هایی تولید کنیم که بر دنیا حاکم شویم و روایت سایر کشورها را نقش بر آب کنیم.

جوکار با گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار غزه گفت:امروز رسانه‌ها باید ظرفیت رسانه‌ای و مردمی جبهه مقاومت را حمایت و برای تقویت این مسیر همراهی کنند تا بیداری همه کشورهای اسلامی نسبت به مسئله مهم فلسطین را در دنیا شاهد باشیم.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1240819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =