وزیر کشور: ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر ایرانی به عراق رفتند

وزیر کشور با اشاره به آمار تردد زائران از کشور، گفت: تاکنون حدود ۳میلیون و ۵۰۰هزار نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین از کشور خارج شده و ۲میلیون نفر هم به کشور بازگشته‌اند که توصیه می‌شود باقی زائران نیز هرچه سریع‌تر بازگردند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، اسکندر مومنی وزیر کشور روز جمعه (دوم شهریور) در جلسه ستاد اربعین استان که در مرز خسروی برگزار شد، با اشاره به استقبال خوب زوار از مرز خسروی گفت: این مرز طی سالیان گذشته بازگشایی شده و این امر توانست کمک بزرگی به تمام مرزهای اربعینی کشور باشد و بار تردد زوار از مرز مهران و مرزهای استان خوزستان را کم کند.

وی با اشاره به استقبال زوار از مرز خسروی، اضافه کرد: این استقبال نشان دهنده هماهنگی میان دستگاه‌های دولتی و مردمی است و اگر این همدلی در سایر حوزه‌ها هم اعمال شود می‌توان در تمام بخش‌های کشور به موفقیت رسید.

مومنی زیرساخت‌های مرز خسروی را خوب ارزیابی کرد و افزود: مرز خسروی انصافاً مرزی، خوب و روانی است و به شخصه فکر نمی‌کردم طی دو سال چنین زیرساخت‌های مناسبی در این مرز ایجاد شود. 
وزیر کشور خاطرنشان کرد: اربعین کار جمعی است و این زیرساخت‌های فراهم شده در مرز نتیجه تعامل و همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها و مشارکت مردم است و این شور و شعف نشان می‌دهد هر جا همدل و همراه باشیم و تمامی ظرفیت‌ها را پای‌کار بیاوریم، موفق خواهیم شد.

مؤمنی تصریح کرد: با ارزیابی، بررسی نکات قوت و ضعف در جلسات قرارگاه اربعین باید این موضوعات در دستور کار قرار گیرد و با برگزاری دوره‌ای این جلسات برگزار شود تا با احصا مشکلات برای سال آینده، نقاط ضعف مرتفع شود.

وی با تأکید بر اهمیت موضوع تأمین آب و یخ برای زائران باتوجه‌ به گرمای هوا در دو طرف مرز، خاطرنشان کرد: هوا گرم است، لذا برای عدم معطل ماندن زائران در مسیر باید اهتمام ویژه‌ای وجود داشته باشد.

وزیر کشور با اشاره به امکانات خوب مرز خسروی در زمینه حمل و نقل عمومی، از مسئولین استان کرمانشاه خواست تا با هماهنگی مسئولین مرز مهران کمک کنند زواری که بدون خودرو شخصی به زیارت عتبات عالیات آمده و از مرزهای دیگر وارد عراق شده‌اند، از مرز خسروی به کشور برگردند و چنانچه در مرز مهران به دلیل شلوغی، کمبود وسایل نقلیه عمومی احساس می‌شود راهداری کرمانشاه تعاملات لازم را داشته باشد و چنانچه امکاناتی در مهران بیشتر از مرز خسروی است، از آن‌ها هم برای کمک به خسروی استفاده شود.

اسکندر مومنی در ادامه با تاکید بر لزوم تکمیل پروژه ریلی کرمانشاه به خسروی، گفت: این پروژه استراتژیک علاوه بر تسهیل در تردد زوار، زیرساخت خوبی برای تجارت محسوب شده و می‌تواند فرصت‌های شغلی بسیاری برای استان کرمانشاه ایجاد کند.

وی هم چنین با اشاره به آسیب‌های وارد شده به استان کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی گفت: وظیفه دولت و ما این است که کرمانشاه را به‌صورت ویژه مدنظر قرار دهیم تا عقب ماندگی‌های استان کرمانشاه جبران شود و و تسریعی در روند پیشرفت و توسعه به‌ویژه در حوزه زیرساخت‌های این استان‌ صورت گیرد.

مومنی در بخشی از سخنان خود در اشاره به آمار تردد زائران از کشور نیز، گفت: تاکنون حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از ایران به عراق رفته‌ و ۲ میلیون زائر به ایران بازگشته‌اند که توصیه می‌شود باقی زائران نیز هرچه سریع‌تر به کشور بازگردند.‌

به گزارش ایسکانیوز، اسکندر مومنی، وزیر کشور در نخستین سفر استانی خود، صبح جمعه با استقبال استاندار و جمعی از مسئولان استان کرمانشاه وارد فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی و بلافاصله راهی مرز بین‌المللی خسروی شد.

بازدید از زیرساخت‌های مرز بین‌المللی خسروی، دیدار با جمعی از مسئولین مرزی ایران و عراق و بررسی میدانی وضعیت تردد زائران اربعین حسینی از این مرز از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر کشور به استان کرمانشاه بود. 

خبرنگار: سید محمد مهدی حسینی 
انتهای خبر/

کد خبر: 1240911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =