بازنگری آیین‌نامه پذیرش قهرمانان ورزشی در دانشگاه‌ها

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان از بازنگری آیین نامه اجرایی پذیرش قهرمانان ورزشی در دانشگاه‌ها خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ابراهیم علی دوست با اشاره به بازنگری آئین نامه پذیرش قهرمانان ورزشی در دانشگاه‌ها گفت: طبق آئین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی، قهرمانان ورزشی حتی با یک مدال برنز نوجوانان آسیا هم می‌توانند بدون کنکور در هر دانشگاهی که علاقمند باشند در رشته تربیت بدنی تحصیل کنند این قهرمانان درخواست خود را به اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

تجمیع استعداد در دانشگاه‌های بزرگ به دلیل وجود تجهیزات ورزشی مناسب است

وی افزود: اداره کل نیز مدارک آنها را بر اساس درخواست‌ها و مدالی که کسب کرده اند بررسی کرده و سه اولویت از آنها می‌گیرد که معمولاً با اولین اولویت موافقت می‌شود سپس نامه به سازمان سنجش ارسال کرده و کار انجام می‌شود.

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان افزود: در دوره کارشناسی تقریباً دامنه وسیع است و با یک مدال نوجوانان نیز می‌توانند بدون کنکور در دانشگاه تحصیل کنند، برای کارشناسی ارشد و دکتری فقط مدال‌آوران المپیک، بازی‌های آسیایی و بازی‌های دانشجویی می‌توانند از این شرایط استفاده کنند.

وی افزود: البته این آئین‌نامه در حال بازنگری است اصلاحاتی در آن انجام دادیم که دامنه آن را وسیع‌تر کنیم. به ویژه برای خانم‌ها که اعزام کم‌تری داریم یا برخی رشته‌ها اعزام ندارند، اگر سه سال هم قهرمان کشوری شود و رکورد ملی داشته باشد نیز بتواند بدون کنکور رشته تربیت بدنی برود.

وی تاکید کرد: قانون فعلی فقط رشته تربیت بدنی است بنابراین در بازنگری پیشنهاد دادیم چهره‌های شاخص در صورتی که ۷۰ درصد نمره قبولی آخرین نفر آن رشته غیر تربیت بدنی را در آن دانشگاه کسب کنند، بتوانند بدون کنکور در آن رشته تحصیل کنند که تا طی فرایند و تصویب زمان زیادی را می‌برد، ممکن هم است که تصویب نشود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1241283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =