تأثیر قطعی معدل باعث اعمال سلیقه در کنکور می‌شود

رتبه ۱۰ آزمون سراسری در گروه آزمایشی علوم تجربی گفت: تأثیر قطعی معدل در کنکور باعث اعمال سلایق معلمان میشود و بهتر است سازمان سنجش راهکار بهتری را در این خصوص بیندیشد.

محمدنیما مهربانی رتبه ۱۰ آزمون سراسری در گروه آزمایشی علوم تجربی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه در مدرسه علامه حلی یک(تیزهوشان) شهر همدان تحصیل میکرده، اظهار کرد: به احتمال زیاد رشته پزشکی دانشگاه تهران را انتخاب خواهم کرد. چرا که مادرم هم پزشک هستند و با این رشته آشنایی کامل دارم و علاوه بر علاقه به رشته پزشکی دانشگاه تهران را به دلیل برندی که دارد انتخاب خواهم کرد.

بیشتر بخوانید:

رتبه ۶ تجربی: تاثیر قطعی معدل در کنکور بی‌عدالتی است

وی در خصوص اینکه آیا به مهاجرت فکر میکند یا خیر نیز گفت: فعلا خیر. مگر اینکه در طول تحصیل شرایطی پیش بیاید که دیدگاهم تغییر کند اما فعلا به مهاجرت فکر نمیکنم چرا که اگر میخواستم بروم پیش از کنکور هم خیلی راحت میتوانستم بروم.

نیمایی در خصوص روند برگزاری آزمون سراسری نیز تصریح کرد: تأثیر معدل بسیار سلیقه‌ای است به طور مثال برای ۲۵ صدم کلی تراز داوطلب جابه جا می‌شود در صورتی که ۱۹.۷۵ صدم همان بیست است با این تفاوت که برخی معلم ها بدنمره و برخی خوش نمره هستند بنابراین اگر دنبال تاثیر معدل هستند راهکار بهتری را درنظر بگیرند تا تأثیر سلیقه در آزمون سراسری کمتر باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1241603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =