۱۳ خاصیت بی‌نظیر دمنوش پوست بادمجان

پوست بادمجان درست مثل سایر بخش‌های آن خواص زیادی دارد و برای پیشگیری و کنترل دیابت استفاده می‌شود. از پوست بادمجان معمولا به صورت دمنوش استفاده می‌شود و برخی افراد نیز آن را خشک و به صورت پودر شده مصرف می‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ پوست بادمجان سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی مختلف است و مصرف آن از بدن در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. پوست بادمجان خاصیت ضد سرطانی دارد و مصرف آن برای جلوگیری از پیری سلول‌ها و همچنین سلامت پوست و جلوگیری از سرطان نیز مفید است. در ادامه می‌توانید با خواص دمنوش پوست بادمجان به طور کامل آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

صفر تا صد فواید مصرف بادمجان برای بدن

۱- کاهش سطح کلسترول

پوست بادمجان سرشار از ماده‌ای به نام فنولین است که مصرف آن موجب کاهش میزان کلسترول خون می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف دمنوش پوست بادمجان برای کاهش کلسترول بد یا LDL مفید است و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

۲- جلوگیری از پیری زودرس

پوست بادمجان سرشار از آنتی‌اکسیدان است و از همین رو مصرف آن از پیری پوست و آسیب به سلول‌های پوستی جلوگیری می‌کند. در پوست بادمجان نوعی آنتی‌اکسیدان به نام آنتوسیانین وجود دارد که مصرف آن مانع بروز کاهش چین و چروک پوست می‌شود.

۳- جلوگیری از سرطان

در پوست بادمجان آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیباتی وجود دارد که از بروز سرطان جلوگیری می‌کند و برای از بین رفتن سلول‌های سرطانی نیز مفید است. مصرف پوست بادمجان مانع بروز اختلال در دی ان ای می‌شود و از تشکیل سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.

۴- جلوگیری و درمان دیابت

پوست بادمجان فیبر زیاد و کربوهیدرات کمی دارد و از همین رو مصرف آن موجب کنترل قند خون در افراد دیابتی می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که در پوست بادمجان ترکیباتی مثل آلفا گلوکوزیداز و آنژیوتانسین وجود دارد که به کنترل جذب گلوکز در بدن کمک می‌کند و مانع افزایش قند خون می‌شود. پوست بادمجان از بروز دیابت جلوگیری می‌کند و برای تولید انسولین در بدن مفید است.

۵- کاهش وزن

پوست بادمجان فیبر زیاد و چربی کمی دارد و سرشار از مواد مغذی است. مصرف دمنوش پوست بادمجان موجب می‌شود تا برای مدت زمان بیشتری احساس سیری را تجربه کنید. این دمنوش بدن را سم زدایی می‌کند و برای کاهش وزن بسیار مفید است.

۶- افزایش توان باروری

پوست بادمجان مواد مغذی فراوانی دارد و از همین رو مصرف آن موجب افزایش ترشح هورمون تستوسترون در مردان و همچنین افزایش ترشح هورمون پروژسترون در مردان می‌شود. این دمنوش برای افزایش توان باروری در مردان و زنان مفید است.

۷- بهبود هضم غذا

پوست بادمجان سرشار از فیبر است و مصرف آن موجب بهبود هضم و افزایش حرکات روده می‌شود. فیبر موجود در پوست بادمجان برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش مفید است و مانع بروز مشکلات گوارشی می‌شود.

۸- تقویت سیستم ایمنی بدن

پوست بادمجان سرشار از پتاسیم، کلسیم، منیزیم، فولات و فیبر است و از همین رو مصرف آن موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف را کاهش می‌دهد. این دمنوش سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های متنوع است و از همین رو از بدن شما در برابر بیماری‌های مختلف محافظت می‌کند.

۹- رفع استرس و بهبود خواب

مصرف دمنوش پوست بادمجان برای کاهش استرس و اضطراب مفید است و اثر آرامش بخش دارد. برای بهبود خواب نیز می‌توانید از این دمنوش استفاده کنید.

۱۰- کاهش فشار خون

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف دمنوش پوست بادمجان موجب تنظیم فشار خون می‌شود و برای کاهش فشار خون در افرادی مبتلا به فشار خون بالا مفید است.

۱۱- بهبود عملکرد کبد

بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف دمنوش بادمجان برای پاکسازی کبد مفید است و به بهبود عملکرد کبد کمک می‌کند.

۱۲- کاهش علائم آلرژی

برخی بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف دمنوش پوست بادمجان برای رفع علائم آلرژی مفید است و حساسیت‌ها را کاهش می‌دهد.

۱۳- کاهش درد مفاصل

دمنوش پوست بادمجان خاصیت ضد التهابی دارد و مصرف این دمنوش به کاهش درد مفاصل کمک می‌کند.

طریقه مصرف پوست بادمجان

برای مصرف پوست بادمجان چند روش وجود دارد. می‌توانید پوست بادمجان را بشویید و بعد زیر نور آفتاب خشک کنید. سپس آن را به صورت خشک یا پودر شده برای تهیه دمنوش استفاده کنید. در این روش باید مقداری از پوست بادمجان را در قوری بریزید و بعد قوری را با آب جوش پر کنید.

قوری را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی بخار کتری قرار دهید و سپس آن را میل کنید. برای تهیه پودر پوست بادمجان نیز می‌توانید بعد از این که پوست بادمجان خشک شد، آن را در آسیاب بریزید و پودر کنید.

می‌توانید از دمنوش پوست بادمجان یک لیوان در روز استفاده کنید. همچنین می‌توانید پوست بادمجان را به صورت خرد شده و تازه نیز برای تهیه دمنوش استفاده کنید.

نکاتی که باید در مورد مصرف پوست بادمجان بدانید

به هیچ عنوان در مصرف دمنوش پوست بادمجان زیاده روی نکنید و روزانه بیشتر از یک فنجان از این دمنوش را مصرف نکنید.

پوست بادمجان سرشار از اگزالات است و از همین رو مصرف آن موجب بروز سنگ کلیه می‌شود.

می‌توانید از دمنوش پوست بادمجان برای رفع شوره و خارش پوست می‌شود.

برای تهیه دمنوش بادمجان با پوست بادمجان، حتما از بادمجان تازه استفاده کنید.

برخلاف پوست بادمجان که خواص زیادی دارد، برگ آن سمی است و به هیچ عنوان نباید مصرف شود.

بادمجان‌هایی که پوست روشنی دارند، معمولا جوان‌تر و شاداب‌تر هستند و از همین رو گزینه بهتی برای تهیه دمنوش هستند.

مصرف دمنوش پوست بادمجان برای بهبود درد مفاصل مفید است.

برای بهبود طعم دمنوش پوست بادمجان می‌توانید از عسل یا لیمو استفاده کنید.

خانم‌های باردار و شیرده نباید به صورت خودسرانه از دمنوش پوست بادمجان استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1241636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =