فروش سلاح‌ به اسرائیل اصلی‌ترین هدف قدرت‌های بزرگ در غزه/ فشار نیروهای مقاومت احتمال دستیابی به آتش‌بس را افزایش خواهد داد

سفیر اسبق ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی با بیان اینکه مردم فلسطین بسیار مقاوم هستند و هرگز تسلیم نخواهند شد، اظهار کرد: آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان برای فروش تسلیحات خود از کشتار مردم فلسطین حمایت کرده و در نسل کشی، شکنجه و اشغالگری همراه این رژیم هستند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، جنگ غزه در حالی وارد یازدهمین ماه خود می‌شود که هیچ چشم انداز مشخصی برای آن وجود ندارد و رژیم صهیونیستی با وجود همه فشارهای بین المللی همچنان جنایات خود را علیه مردم فلسطین ادامه می‌دهد. آخرین دور از مذاکرات آتش‌بس هم با شکست مواجه شده و بعید است حداقل در آینده نزدیک توافقی در این زمینه حاصل شود. به نظر می‌رسد که مردم فلسطین راهی جز مقاومت در برابر رژیم جنایتکار صهیونیستی ندارند و باید خودشان با همراهی محور مقاومت سرنوشت خود را تعیین کنند. به منظور بررسی بیشتر این مسئله گفتگویی با صباح زنگنه -سفیر اسبق ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی و تحلیلگر مسائل منطقه- انجام شد.

بیشتر بخوانید:

زمان انتقام ایران از رژیم صهیونیستی بسیار نزدیک است/ قرار گرفتن اسرائیل در وضعیت اضطراری دلیل دست و پا زدن‌ کشورهای غربی

از نظر وی، موضوع غزه به عنوان یک مسئله جدی تاریخی و انسانی باید مورد توجه قرار بگیرد و ملت فلسطین به عنوان یک واقعیت ملموس و محسوس در تاریخ و جغرافیای منطقه هستند و از بین بردن آن امکانپذیر نیست. زنگنه با بیان اینکه مردم فلسطین مقاوم هستند، تاکید کرد: فلسطینی‌ها به خوبی از حقوق خود آگاه هستند و با عزت و کرامت از حقوق خود دفاع خواهد کرد. وی افزود: رژیم صهیونیستی طی 75 سال گذشته جنایت‌های بی‌شماری انجام داده ولی نهایتا نتوانست کل سرزمین فلسطین را اشغال کند و نتوانست که کل این ملت را مجبور به ترک وطن و دیار خود کند.

به اعتقاد این دیپلمات سابق، هیچ گونه فشار و شکنجه نمی‌تواند مردم فلسطین را به تسلیم در آورد اما رژیم صهیونیستی با اتکا به حمایت‌های آمریکا تصور می‌کند که می‌تواند با کشتار مردم فلسطین را محو کند؛ اما تلاش‌های چند دهه‌ای رژیم نشان داده که این امر هرگز محقق نخواهد شد. وی افزود: قدرت‌های بزرگ از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان برای فروش تسلیحات خود از کشتار مردم فلسطین حمایت کرده‌اند و در نسل کشی، شکنجه و اشغالگری همراه این رژیم بوده‌اند.

سفیر اسبق ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی با بیان اینکه این روند به زودی متوقف خواهد شد، گفت: ملت‌ها و نسل جوان دنیا مخالفت خود را با جنایت‌های اسرائیل اعلام کرده و آینده توسط آنان ساخته خواهد شد؛ هر چند که هزینه‌ها و خسارت‌های انسانی زیادی برای دستیابی به این نتیجه صرف شده است. وی با اشاره به تصمیم اخیر دادگاه بین الملل مبنی بر محکومیت رژیم صهیونیستی به نسل کشی خاطر نشان کرد: دبیر کل دادگاه بین الملل خواهان صدور قرار بازداشت نتانیاهو و سران افراطی و نژاد پرست صهیونیست‌هاست.

زنگنه خاطرنشان کرد که حداقل برخی کشورهای اروپایی به سمت ایده کشور مستقل فلسطینی حرکت کرده‌اند و اکنون کشور و دولت فلسطین را به رسمیت می‌شناسند و خود مردم و مقاومت فلسطینی از جمله حماس، جهاد اسلامی و سایر گروه‌های مقاومت دست از مبارزه بر نخواهند داشت. از نظر وی، رژیم صهیونیستی در نهایت تسلیم خواسته مردم فلسطین و همه مردم جهان خواهد شد.

این تحلیلگر مسائل منطقه در خصوص انتقام ایران برای شهادت اسماعیل هنیه در تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران بر سر وعده خود ایستاده است اما به منظور نشان دادن آمادگی برای عدم توسعه درگیری‌ها اعلام کرده که در صورت برقراری آتش‌بس در غزه تخفیفی در انتقام خود خواهد داشت. وی افزود: واضح است تا زمانی که آمریکا از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند، آنها دست از کشتار برنخواهند داشت. زنگنه با اشاره به اینکه حمایت از اسرائیل به اعتبار آمریکا لطمه زده اظهار کرد: هرچقدر فشار بین المللی و فشار نیروهای مقاومت در لبنان، یمن و تهدیدات جمهوری اسلامی ایران بیشتر باشد، احتمال دستیابی به توافق آتش‌بس را افزایش خواهد داد.

سفیر اسبق ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی در خصوص سکوت و انفعال کشورهای اسلامی گفت: این کشورها گرفتار حاکمان تحت تسلط قدرت‌های بزرگ هستند و امیدوارم روزی برسد که حاکمان این کشورها با ملت‌های خود همراه شوند. وی افزود: برخی از دولت‌های اسلامی با صدور بیانیه‌های ادعا کردند که روابط با رژیم صهیونیستی را قطع خواهند کرد و برخی نیز گفتند که تجارت با اسرائیل را متوقف خواهند کرد اما از انجام این کار حداقلی هم خودداری می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1241642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =