مجوز جذب ۳۴۴ بهورز در گلستان اخذ شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اخذ مجوز جذب ۳۴۴ بهورز در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ بر اساس مصوبه هیات امنای وزارت بهداشت، گفت: این بهورزان بعد از پایان دوره آموزشی مشغول فعالیت در خانه‌های بهداشت استان خواهند شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از گلستان، دکتر موسی‌الرضا شبیهی روز یکشنبه با تبریک ۱۲ شهریور روز بهورز اظهار کرد: هزار و ۱۴۷ بهورز شامل ۷۷۲ زن و ۳۷۵ مرد در ۵۹۴ خانه بهداشت روستایی استان گلستان مشغول ارائه خدمت هستند.

وی مهم‌ترین رویکرد در جذب بهورزان را بومی‌گزینی دانست و گفت: اولویت جذب بهورز حفظ بومی گزینی در روستا است چرا که نسبت به فرهنگ و آداب و رسوم منطقه خود آشنا بوده و قادر به برقراری ارتباط بهتری با مردم هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: بهورزان به عنوان سربازان خط مقدم نظام سلامت در خانه‌های بهداشت مسوولیت ارائه مراقبت‌های قبل از بارداری، زمان بارداری، زایمان، مراقب نوزاد، کودک، نوجوان، جوان، افراد میانسال و سالمندان و همچنین مشاوره فرزندآوری با رویکرد جوانی جمعیت را برعهده دارند.

شبیهی گفت: با افتتاح مرکز آموزش بهورز کلاله در هفته دولت، تعداد این مراکز با رویکرد جذب، تربیت و بازآموزی برنامه‌های سلامت در استان به عدد هفت رسید.

وی ادامه داد: در صورتی که مدرک تحصیلی استخدامی برای بهورزان کارشناسی مرتبط مانند مامایی، پرستاری، بهداشت عمومی و بهداشت محیط باشد دوره آموزشی آنان در این مراکز حداکثر ۶ ماهه است و در صورت داشتن مدرک دیپلم دوره آموزشی آنان ۲ ساله خواهد بود و بعد از پایان موفق دوره به عنوان بهورز در خانه‌های بهداشت روستایی مشغول به کار می‌شوند.

خبرنگار: رضوان سادات حسینی مهر

انتهای خبر/

کد خبر: 1241774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =