طوفان الاقصی/ حماس: برای آزادی اسرای اسرائیلی جنگ غزه باید متوقف شود

ایرنا : یکی از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی تاکید کرد که راه واقعی آزادی اسرای اسرائیل توقف جنگ غزه است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، ابوزهری تصریح کرد که ما گرفتار دایره حقه و فریب نمی‌شویم و برای همین دور اخیر مذاکرات را تحریم کردیم.

وی گفت: دولت آمریکا برای دستیابی به توافقی حقیقی جدیت ندارد و تنها به دنبال حمایت و پوشش دادن موضع رژیم اشغالگر است.

این عضو ارشد حماس افزود: دولت آمریکا شریک جنگ و جنایت علیه غزه است و در تمامی مواضع خود در خصوص مذاکرات با رژیم اشغالگر هماهنگی می‌کند.

ابوزهری در ادامه تاکید کرد که دولت آمریکا اکنون این موضع رژیم اشغالگر را پذیرفته که محور فیلادلفیا مانع دستیابی به توافق است.

وی با بیان اینکه بنیامین نتانیاهو برای توجیه مخالفت خود با دستیابی به توافق بهانه‌جویی می‌کند، گفت: دشمن صهیونیستی در پی انجام مذاکرات بدون دستیابی به توافق است.

این رهبر حماس افزود: فحوای طرح پیشنهادی فعلی تحویل اسرای اسرائیلی و از سرگیری جنگ پس از آن است.

ابوزهری در ادامه با بیان اینکه طرف‌های غربی در شورای امنیت با رژیم صهیونیستی در جنایت علیه ملت فلسطین شریک هستند، گفت: طرف های غربی در شورای امنیت بحران را به یک چشم می بینند و درباره شهادت ده‌ها زندانی در داخل زندان‌های (رژیم) اسرائیل اظهار نظری نکردند.

وی در پایان تاکید کرد: راه واقعی برای آزادی اسرای اسرائیلی، توقف جنگ و تضمین یک توافق واقعی است.

مهمترین بن بست بر سر مذاکرات بین گروه مقاومت حماس و رژیم صهیونیستی بر سر کریدور صلاح‌الدین (فیلادلفیا) در طول مرز غزه با مصر و کریدور شرقی - غربی «نتزاریم» در مرز غزه است.

نتانیاهو به بهانه جلوگیری از قاچاق و نفوذ شبه نظامیان تاکید دارد که باید کنترل این دو کریدور را در اختیار داشته باشد اما حماس خواستار عقب نشینی کامل نیروهای صهیونیستی از غزه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1242008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =