جشنواره ملی شعر انتظار به میزبانی دانشگاه آزاد استان مرکزی برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی از برگزاری چهارمین جشنواره ملی شعر انتظار در اراک خبر داد و گفت: این جشنواره از سری برنامه های چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدباقر توکلی با بیان اینکه دبیرخانه چهارمین جشنواره سراسری شعر انتظار به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی آغاز به کار کرده است، افزود: این جشنواره در بخش های؛ دانشگاهیان (دانشجویان / کارکنان / استادان) عمومی (حرفه ای) و دانش آموزان در مقاطع متوسطه دوم، متوسطه اول و مقطع ابتدایی، برگزار می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی به محورهاین جشنواره شعر انتظار اشاره و اظهار کرد: مدح و منقبت و ذکر فضائل حضرت صاحب الزمان، انتظار فرج و نجوای شاعرانه با آن حضرت، شعر مهدوی با الهام از دعای ندبه و دعای فرج، انتظار فرج و تاثیر آن در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، جامعه موعود و سبک زندگی اسلامی ایرانی بر اساس معرفت مهدوی، انقلاب اسلامی و آمادگی جهانی برای انقلاب حضرت مهدی(عج)، ویژگیهای حکومت امام عصر، پیروزی مستضعفین، استکبارستیزی و عدالت گستری قیام حضرت مهدی(عج)، حکومت صالحان، اشتراکات ادیان و مذاهب در مقوله انتظار منجی و انتظار فرج و امید مظلومان عالم با نگاه ویژه به مردم مظلوم غزه تعیین شده است.

به گفته دکتر توکلی علاقمندان میتوانند در قالب های شعر کلاسیک (غزل، مثنوی، قصیده، رباعی و دوبیتی، چارپاره و... و.)، شعـر نـو (نیمایی، آزاد و شعر سپید)، ترانه و شعر محاوره و دلنوشته آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به تدابیر دبیرخانه جشنواره شعر انتظار جهت افزایش مخاطبان جشنواره افزود: اهدای گواهی شرکت به شاعران، افزایش تعداد برگزیدگان جشنواره، برگزاری دو پیش رویداد در قالب برنامه های این جشنواره، توزیع پوستر جشنواره در سطح گسترده به ویژه در مدارس، و اطلاع رسانی گسترده از رویدادهای جشنواره در رسانه ها از جمله اقدامات ما در راستای افزایش آمار شرکت کنندگان است.

وی با اشاره به حضور فعالانه دانشجویان و کانون های دانشجویی در برگزاری جشنواره شعر انتظار اظهار کرد: سال گذشته هم دانشجویان به برگزاری جشنواره کمک کردنند و در این دوره نیز به عوامل اجرایی کمک خواهند کرد.

توکلی ادامه داد: کانون دانشجویی ادب پارسی «ققنوس» برنامه های پیش رویداد ما را برگزار خواهند کرد. در توزیع پوستر جشنواره هم انجمن های شعر به ما کمک می کنند.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی سال گذشته نیز اراک میزبان سومین جشنواره شعر انتظار بود که بیش از ۴۲۰ شعر به دبیرخانه این جشنواره در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک ارسال شد و در آیین اختتامیه از کتاب آثار برتر جشنواره رونمایی شد.

گفتنی است؛ چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی وهنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می شود علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1242218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =