جشنواره ملی سفرنامه‌نویسی«رایحه حسینی»در دانشگاه آزاد ایلام برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام از برگزاری جشنواره سراسری سفرنامه و خاطره نویسی «رایحه حسینی» در ایلام خبر داد و گفت: این برنامه از سری برنامه های چهارمین جشنواره امامت و مهدویت برگزار می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بهروز ناصری با بیان اینکه این جشنواره در سه بخش خاطره، سفرنامه و دلنوشته برگزار می شود اظهار کرد: آثار در دو رده سنی بالای ۱۸ سال و زیر ۱۸ سال داوری می شود.

وی با بیان اینکه سفرنامه های زیارتی مرتبط با زیارت عتبات عالیات و به ویژه اربعین حسینی در این جشنواره مورد تاکید ماست افزود: خاطرات محرم و اربعین، خاطرات زیارت اماکن متبرکه مثل مشهد، قم کربلا، کاظمین، سوریه و... و دلنوشته های محرمی محورهای جشنواره رایحه حسینی را تشکیل می دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام با تاکید بر اینکه با توجه به قرار گرفتن مرز مهران در استان ایلام که به عنوان مهم ترین گذرگاه اربعین مطرح است اظهار داشت: ایلام در کشور به عنوان گذرکاه سفر بسوی کربلا مطرح است و به همین دلیل برگزاری جشنواره رایحه حسینی در این استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

ناصری با اشاره به اینکه دانشجویان، دانش آموزان، اساتید و عموم مردم می توانند در جشنواره رایحه حسینی شرکت کنند افزود: اول بهمن ماه ۱۴۰۳ آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره است و آیین اختتامیه نیز ۱۴ بهمن ماه در ایلام برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان در برگزاری جشنواره رایحه حسینی نقش مهمی ایفا می کنند بیان کرد: کانون‌هایی که از نظر محتوا و ماموریتی با موضوع جشنواره ارتباط دارند مانند کانون قرآن و عترت در برگزاری جشنواره مشارکت خواهند داشت.

گفتنی است؛ چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی وهنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می شود علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1242242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =