دریافت زمین ۲ میلیاردی با هر کارت ملی ترفند جدید کلاهبرداران سایبری

رئیس اداره اجتماعی پلیس فتا فراجا گفت: در روزهای اخیر، برخی صفحات و افراد در شبکه‌های اجتماعی با انتشار مطالبی مبنی بر "دریافت زمین ۲ میلیاردی با هر کارت ملی" به جذب مخاطب و انتشار اطلاعات نادرست پرداخته‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرگرد جواد مختار رضایی؛ رئیس اداره اجتماعی پلیس فتا فراجا اظهار کرد: برابر اعلام منابع رسمی، این طرح‌های حمایتی شامل تمام افراد جامعه نشده و دارای شرایط ویژه‌ای است. بر اساس دستورالعمل‌های صادره از سوی وزارت راه و شهرسازی، تنها خانوارهایی که چهار فرزند زیر ۲۰ سال دارند، مشمول دریافت این تسهیلات هستند، به همین دلیل، بسیاری از افرادی که ممکن است با این پیام‌ها مواجه شوند، واجد شرایط استفاده از این طرح نخواهند بود.

بیشتر بخوانید:

هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری با پیامک‎ ‎یارانه‎ ‎معیشتی

وی ادامه داد: در برخی موارد کلاهبرداران از طریق ارسال لینک‌های فیشینگ به سرقت اطلاعات حساس کاربران اقدام کرده و با دسترسی به این اطلاعات، برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی را انجام می‌دهند. این اقدامات نه‌تنها منجر به مشکلات مالی برای کاربران می‌شود، بلکه می‌تواند آسیب‌های جدی به اطلاعات شخصی آنان نیز وارد کند. لذا، توصیه می‌شود که از کلیک بر روی لینک‌های ناشناس و مشکوک خودداری کرده و از منابع معتبر برای دریافت اطلاعات استفاده کنند.

رئیس اداره اجتماعی پلیس فتا فراجا از عموم مردم خواست: برای جلوگیری از افتادن در دام افراد سودجو و کلاهبرداران، از اعتماد به هرگونه ادعا در فضای مجازی بدون بررسی صحت آن خودداری کنند. سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن، وابسته به وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران، بهترین مرجع برای کسب اطلاعات رسمی و صحیح در خصوص این طرح‌ها است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهروندان باید در مواجهه با اخبار منتشر شده در فضای مجازی، دقت لازم را به خرج دهند و همواره پیش از هر اقدامی، صحت اطلاعات را از مراجع معتبر استعلام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1242256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =