ثبت ۹۶ فقره تصادف در جاده‌های خراسان‌شمالی طی هفت روز

پرویز رضایی‌نسب معاون عملیات پلیس‌راه خراسان‌شمالی گفت: ۹۶ فقره تصادف از ۱۰ شهریورماه تا پایان روز گذشته در جاده‌های استان رخ داده است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، پرویز رضایی‌نسب معاون عملیات پلیس‌راه خراسان‌شمالی بیان داشت: ۹۶ فقره تصادف از ۱۰ شهریورماه تا پایان روز گذشته در جاده‌های استان رخ داده است.

وی گفت: از این تعداد، ۶۷ فقره تصادف منجر به خسارت و ۲۷ فقره جرحی بوده است.

معاون عملیات پلیس‌راه خراسان‌شمالی افزود: بیشترین تصادف‌ها در محورهای اصلی فاروج به جنگل گلستان و بالعکس گزارش شده است و ۳۶ نفر مجروح و ۲ نفر فوت شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: بیشترین علل تصادف‌های انجام شده با ۲۱ درصد مربوط به عدم توجه به جلو و ۱۰ درصد انحراف‌ به‌ چپ گزارش شده است.

وی بیان داشت: ۳۸ درصد تصادفات واژگونی است، رانندگان عدم توجه به جلو که یکی از نکات بسیار مهم است را در نظر داشته باشند و هنگام رانندگی از صحبت‌کردن با تلفن همراه و سرعت غیرمجاز خودداری کنند.

رضایی‌نسب گفت: جاده آشخانه تا چمن بید به طول ۱۵ کیلومتر ۲ طرفه است که خود این موضوع باعث افزایش آمار واژگونی شده است. وی با اشاره به خواب آلودگی رانندگان، افزود: توصیه می‌شود رانندگان هر ۲ ساعت یکبار ۱۰ دقیقه استراحت داشته باشند و ساعت‌هایی که هوا گرم است از رانندگی پرهیز کنند.

خبرنگار: متین لنگری

انتهای خبر/

کد خبر: 1242265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =