ناو هواپیمابر آمریکا خاورمیانه را ترک می‌کند

مقامات آمریکایی اعلام کردند ناو یو اس اس تئودور روزولت در حال ترک منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) است و به این ترتیب، اقدام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای استقرار دو ناو هواپیمابر نیروی دریایی در خاورمیانه طی چند هفته گذشته پایان می یابد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، استقرار این ناو هواپیمابر را برای مدت کوتاهی تمدید کرده بود تا یو اس اس آبراهام لینکلن بتواند به منطقه برسد.

بیشتر بخوانید

تکرار اتهامات واهی تروئیکای اروپایی و آمریکا علیه ایران

بر اساس گزارش های رسانه ای، دولت آمریکا به بهانه کمک به دفاع از اسرائیل در برابر حملات احتمالی ایران و نیروهای وابسته آن و محافظت از نیروهای آمریکای، حضور نظامی آمریکا در این منطقه را تقویت کرد.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد: اکنون ناو یو اس اس تئودور روزولت در حال ترک منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) است.

مقامات آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند: روزولت مستقر در سن دیگو و ناوشکن یو اس اس دانیل اینویه امروز در منطقه فرماندهی هند و اقیانوس آرام حضور خواهند داشت.

تصمیم برای بازگرداندن ناو هواپیمابر روزولت در حالی اتخاذ می شود که جنگ غزه به مدت ۱۱ ماه به طول انجامیده و ده ها هزار نفر کشته شده اند و تلاش های بین المللی برای میانجیگری و برقراری آتش بس بین اسرائیل و حماس به طور مکرر متوقف شده است.

کد خبر: 1242677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =