دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو با طرح‌های نوآورانه به سوی ارتقاء و توسعه

دکتر صدرا علیپور، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو، در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار ایسکانیوز، از اجرای طرح‌های متنوع و نوآورانه برای ارتقای کیفیت آموزشی و توسعه‌ی منطقه‌ای خبر داد.

وی با تاکید بر اهمیت جذب دانشجو، اظهار داشت: ما قصد داریم از طریق طرح آمایش منطقه‌ای، رشته‌هایی را ایجاد کنیم که با نیازهای منطقه آزاد ماکو همسو باشد و به رشد تجارت، گردشگری و همچنین رشد علمی دانشگاه کمک کند. رشته‌هایی مانند پرستاری، گردشگری، حقوق بین‌الملل، تجارت بین‌الملل و امور گمرکی از جمله این رشته‌ها هستند.

علیپور همچنین از همکاری نزدیک دانشگاه با سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد و افزود: در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به دنبال اخذ مجوز برای راه‌اندازی ۳۲ رشته‌ی کارشناسی ارشد و ۲۱ رشته‌ی دکتری با همکاری دانشگاه‌های معتبر کشور هستیم.

یکی از طرح‌های مهم دانشگاه، احداث مجتمع تجاری در مجاورت دانشگاه و تبدیل سوله‌ی ورزشی به بزرگترین مجتمع سرپوشیده‌ی تفریحی شهر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو همچنین از راه‌اندازی آزمایشگاه غذا و دارو خبر داد و گفت: با این آزمایشگاه، کنترل کیفیت محصولات غذایی، دارویی و آرایشی بهداشتی در منطقه آزاد ماکو به صورت داخلی انجام خواهد شد و به تجار کمک خواهد کرد تا محصولات خود را با سرعت و سهولت بیشتری به بازارهای جهانی عرضه کنند.

از دیگر طرح‌های در دست اقدام دانشگاه، می‌توان به احداث یک بیمارستان مجهز با ظرفیت ۱۰۰ تختخواب اشاره کرد.

علیپور با ابراز امیدواری به آینده‌ای روشن برای دانشگاه، گفت: با اجرای این طرح‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو به یکی از دانشگاه‌های برتر کشور تبدیل خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه محلی، اظهار داشت: ما قصد داریم با اجرای طرح پویش، دانشجویان را به کارخانه‌ها و شرکت‌های مرتبط معرفی کنیم تا در کنار تحصیل اشتغال پیدا کنند و مهارت‌های خود را تقویت کنند. همچنین، با احداث مدارس مهارت و بستن قرارداد با شرکت‌های تولید کفش و لباس، قصد داریم تا دانشجویان بتوانند در محیط کار آموزش ببینند و به تکنسین‌های حرفه‌ای تبدیل شوند.

علیپور از تقویت ارتباط با صنعت و جامعه‌ی محلی خبر داد و افزود: ما از طرح‌های دانش‌بنیان دانشجویان حمایت می‌کنیم و با راه‌اندازی مرکز رشد ادواری، به تأسیس شرکت‌ها کمک خواهیم کرد. همچنین، با ایجاد باشگاه پژوهشگران جوان و حمایت از دانشجویان نخبه، به تقویت فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه می‌پردازیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو با اشاره به اهمیت حفاظت از محیط زیست، بر فرهنگ‌سازی در این زمینه تاکید کرد.

خبرنگار: ثمین معصومی

انتهای خبر/

کد خبر: 1244415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =