چرا شهرداری تهران بام لند را از بخش خصوصی پس گرفت؟

مدت کوتاهی است که شنیده می‌شود شهرداری تهران به یک باره بام لند مجموعه تفریحی که در منطقه چیتگر واقع شده و مرکز خرید زیادی را در دل خود جای داده است از بخش خصوصی بازپس گرفته و بلا استفاده در اختیار خود گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ پاسخ این سوال که چرا شهرداری بام لند را در اختیار گرفته است بدرستی هنوز مشخص نیست؟ اینکه پلن جدید مدیریت شهری برای این منطقه گردشگری چیست و چگونه قصد دارد از آن منتفع شود؟ اینها از جمله سوالاتی است که مدیریت شهری و نیز اعضای شورای شهر تهران باید پاسخگوی آن باشند.

بیشتر بخوانید:

چمران: تحقیق و تفحص از سازمان املاک شهرداری تهران انجام می‌شود

بام لند کجاست؟

بام لند مجموعه بزرگی است که تعداد زیادی مغازه، کافه، رستوران و مراکز بازی را در منطقه گردشگری چیتگر واقع در منطقه ۲۲ شهرداری تهران در دل خود جای داده است.

موضوع را از اعضای شورای شهر جویا شدیم و چنین پاسخ شنیدیم: رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران با تایید موضوع بازپس گیری بام لند توسط شهرداری گفت: شهرداری بام لند را از بهره بردار پس گرفت چرا که معتقد است منافع اش در قرارداد فی مابین میان مدیریت شهری و بخش بهره بردار تامین نشده و نادیده گرفته می‌شد.

مهدی بابایی در این باره به خبرنگار ایرنا افزود: بازپس گیری این مکان بدنبال مذاکره‌ای که میان مسوولان مدیریت شهری و سرمایه گذار بام لند انجام شد صورت پذیرفت تا شهرداری بتواند از درآمد این مجموعه تجاری منتفع شود و آن درآمد به حساب شهرداری واصل شود.

این در حالی است که مدیر عامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر گفته است: در سال ۹۲ قراردادی با شرکتی در بهره برداری از بام لند منعقد شد اما در سال ۹۶ و ۹۷ مسایلی در قرارداد بوجود آمد که شهرداری با عدم تحقق مفاد اصلی قرارداد مذکور و طرح یک دعوای حقوقی سرانجام مجبور شد تا در سال جاری مالکیت مجموعه بام‌لند را از شرکت مذکور پس بگیرد.

مجید قادری آذری با بیان اینکه قرار است بزودی این مجموعه بروز آوری شود، تاکید کرد: ماهیانه ۱۸ میلیارد تومان درآمد از محل اجاره مغازه‌های بام‌لند در اختیار شهرداری تهران قرار دارد و سالیانه این رقم به حدود ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد که خود سبب یک درآمد پایدار برای شهرداری شده است.

قادری آذری افزود: در این مجموعه بیش از ۱۳۰ واحد تجاری وجود دارد که برخی از آنها متراژ پایین و برخی دیگر دارای متراژ بالا هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1244975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =