تقویت جایگاه قانونی برای ساماندهی اتباع خارجی و تشکیل سازمان ملی اقامت

تاکنون قانون جامعی در زمینه حضور اتباع خارجی در داخل کشور نداشتیم و لذا برای درخواست اقامت اتباع دسته بندی‌های زمانی یکساله، سه‌ساله و هفت‌ساله صورت گرفته است که در کمیسیون نیز این موضوع مطرح است که بعد از هفت‌سال نسبت به حضور اتباع خارجی باید چگونه عمل شود و آیا بعد از هفت سال اقامت دائم بگیرند یا همچنان اقامت موقت ادامه داشته باشد.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز از یزد،نشست هم‌اندیشی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدصالح جوکار با موضوع تقویت جایگاه قانونی برای ساماندهی اتباع خارجی و تشکیل “سازمان ملی اقامت” برگزار شد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در این نشست بیان کرد: موضوع ساماندهی اتباع خارجی و چگونگی حضور آن‌ها در کشور مسئله‌ای ضروریست و بر این اساس اتباع خارجی با توجه به نوع درخواستی که دارند تقسیم‌بندی شده‌اند، افرادی که برای کار و تحصیل به کشور می آیند،یا نخبگان علمی، فرهنگی و هنری و افرادی که برای سرمایه‌گذاری به جمهوری اسلامی ایران مهاجرت ‌می‌کنند،لذا بر همین اساس مدت اقامت و سطح ارائه خدمات نیز متفاوت خواهد بود.

جوکار افزود: تاکنون قانون جامعی در زمینه حضور اتباع خارجی در داخل کشور نداشتیم و لذا برای درخواست اقامت اتباع دسته بندی‌های زمانی یکساله، سه‌ساله و هفت‌ساله صورت گرفته است که در کمیسیون نیز این موضوع مطرح است که بعد از هفت‌سال نسبت به حضور اتباع خارجی باید چگونه عمل شود و آیا بعد از هفت سال اقامت دائم بگیرند یا همچنان اقامت موقت ادامه داشته باشد.

جوکار به شمولیت لازم قانون در این حوزه اشاره و یادآور شد: موضوع نشست این هفته کمیسیون امور داخلی کشور بر بحث اقامت و مدت اقامت مهاجرین متمرکز شد و در خصوص مهاجرت برای کار از ابعاد مختلف هم اندیشی و تبادل نظر صورت گرفت.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: نگاه بر این است کسانی که به عنوان کارفرما درخواست نیروی کار دارند مسائل اسکان،بهداشت، درمان و آموزش و موارد خدماتی که باید به اتباع خارجی ارائه شود را متکلف و وثایق لازم را بگذارند و از سوی دیگر میزان نیاز به نیروی کار و رسته‌های شغلی هرساله توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعیین خواهد شد.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1245149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =