حمایت شرکت تیپیکو از محققان پسادکتری دانشگاه آزاد تا ۲۳۰ میلیارد تومان

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد گفت: اخیرا تفاهم نامه‌ای با شرکت تیپیکو به امضا رسیده است که بر اساس آن این شرکت تا ۲۳۰میلیارد تومان از محققان پسادکتری حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز یکشنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۳ در دهمین گردهمایی فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران که در سالن همایش های غدیر واحد تهران مرکزی برگزار شد، با تبریک و تسلیت شهادت سید حسن نصرالله و سردار نیلفروشان اظهار کرد: پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی که البته بیشتر بحث نوآوری را پیگیری خواهد کرد از یک سال و نیم پیش رئیس دانشگاه گفتند باید فعال شود که فراهم آوردن زیرساخت ها به طول انجامید اما از دیروز موفق به استقرار و در جلسه هیئت رئیسه «ماموریت خیزش جدید علمی» به پژوهشگاه مرکزی سپرده شد تا این طرح را تدوین و آماده کنیم.

طرح‌های تحقیقاتی اساتید دانشگاه آزاد را حمایت می‌کنیم

وی ادامه داد: در همین راستا در پژوهشگاه مرکزی کارگروه های مختلفی از جمله کوانتوم ، امنیت غذایی، نانو فناوری، بایو تکنولوژی، علوم قرآن و نوین در حال راه اندازی است. قصد ما در این پژوهشگاه حمایت از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در کل کشور در زمینه های تحقیقاتی شان است که حمایت داشته باشیم و حمایت ما پررنگ تر از بنیاد ملی علم ایران(حمایت از اساتید دانشگاه های دولتی) خواهد بود.

شرکت تیپیکو تا ۲۳۰میلیارد تومان از محققان پسادکتری حمایت می‌کند

رنجبر تصریح کرد: اخیرا تفاهم نامه با تیپیکو به امضا رسید که یکی از شرکت های بزرگ کشور است و ۲۰ درصد گردش مالی دارو را در دست دارد. به موجب این تفاهم نامه تا ۲۳۰ میلیارد تومان حمایت از محققان پسا دکتری انجام خواهد شد و محققین وارد کارخانه ها میشوند و حقوق محقق، استاد راهنما و مشاور را شرکت تیپیکو پرداحت می‌کند.

وظیفه اصلی پژوهشگاه مرکزی، پیگیری مرجعیت علمی دانشگاه است

وی خاطرنشان کرد: چند تفاهم نامه بزرگ دیگر هم به امضا رسیده که با توجه به اینکه فعلا نهایی نشده است اشاره ای نخواهم کرد. وظیفه اصلی پژوهشگاه مرکزی پیگیری مرجعیت علمی دانشگاه و توسعه روابط واحدهای دانشگاهی کشور با موسسات دانشگاهی خارج از کشور است که امیدواریم در تشکیل شبکه علمی پژوهشگاه مرکزی بتواند نقش موثری را ایفا کند.
انتهای پیام/

کد خبر: 1245159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =