موتور بازی‌سازی آنریل انجین را برای تولید انیمیشن به کار گرفتیم/ این تکنولوژی به دلیل جدید بودن کمتر در دنیا استفاده شده است

کارگردان انیمیشن «شمشیر و اندوه» گفت: در تولید انیمیشن از موتور بازی سازی آنریل انجین استفاده کردیم که به دلیل جدید بودن این مدل از تکنولوژی کمتر در دنیا مورد استفاده قرار گرفته است.

مهرداد محرابی کارگردان انیمیشن سینمایی «شمشیر و اندوه» به بهانه اکران این انیمیشن در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز در خصوص استفاده از موتور تولید بازی برای تولید انیمیشن خود گفت: در واقع هسته اولیه موتور بازی سازی آنریل انجین یک هسته بازی سازی بوده و الان برای همه کارهای تصویری چه در قالب تبلیغات و چه در قالب سینما و حتی کارهای معماری استفاده می شود و در واقع خیلی فرقی با موتورهایی مانند رندرمن ندارد.

وی با بیان نقاط قوت این موتور افزود: در دورانی هستیم که میتوان با توان بیشتری از این نوع موتور بازی سازی استفاده کرد و اصطلاحا به آن موتورهای رندر ریل تایم می گویند و بسیار در زمان رندر صرفه جویی می شود و یکی از اصلی ترین زمان هایی که برای تولید یک اثر گرفته می شود زمان رندر می باشد و استفاده از این روش زمان رندر را نزدیک ۲۰برابر پایین می آورد چون کار این نوع موتور این است که مانند یک بازی کامپیوتری خروجی را در لحظه نشان می دهد.

محرابی ادامه داد: از دیگر نقاط قوت استفاده از موتور آنریل انجین می توان به تکنولوژی متاهیومن یا همان اسکن انسانی اشاره کرد که باعث می شود که ری اکشن ها و اکت های طبیعی تر در انیمیشن داشته باشیم و قابلیت های دیگری مانند موشن کپچر صورت را به ما داده است که در انیمیشن های رئال استفاده می شود و موتور بازی سازی به ما اجازه می دهد همان لحظه به صورت ریل تایم خروجی را ببینیم.

وی با بیان اینکه در این نوع تکنولوژی که از موشن کپچر بدن نیز استفاده شده است تصریح کرد: در انیمیشن «شمشیر و اندوه» تلاش کردیم از استانداردترین تکنولوژی های روز انیمیشن استفاده کنیم که بتوانیم هم در زمان هم در هزینه صرفه جویی کنیم و یک قدم در تکنیک به جلو برویم.

کارگردان سینمایی «شمشیر و اندوه» با اشاره به اینکه در دنیا سابقه استفاده از موتور بازی سازی آنریل انجین برای تولید انیمیشن وجود دارد اظهار داشت: این تکنولوژی اینگونه است که در استودیو، نور و ستاپ محیط همان لحظه پیاده سازی می شود اما به دلیل جدید بودن این مدل از تکنولوژی کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه استفاده از این سبک در ایران برای اولین بار اتفاق افتاده گفت: در دنیا هم موارد استفاده از این تکنولوژی بوده اما تا جایی اطلاع دارم این روش در تولید انیمیشن های بلند سینمایی استفاده نشده و بیشتر برای تبلیغات استفاده شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1245296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =