برگزاری دوره‌های آموزشی حقوق شهروندی در ارومیه با هدف توانمندسازی مردم

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز معاون دادستان ارومیه در مراسمی، از برگزاری دوره‌های آموزشی حقوق شهروندی در این شهر خبر داد.

دکتر بهزاد سارخانلو درموردهدف اصلی برگزاری این دوره‌ها گفت: ارتقاء سطح آگاهی عمومی و توانمندسازی شهروندان در زمینه حقوق خود و نحوه مطالبه‌گری از دستگاه‌های اجرایی از اهداف برگزاری هستند.

سارخانلو با تاکید بر اهمیت این دوره‌ها، افزود: ما به دنبال ایجاد بستری هستیم که مردم بتوانند به صورت مؤثر و قانونی خواسته‌های خود را مطرح کنند. در این دوره‌ها به موضوعاتی چون حقوق شهروندی، نحوه شکایت از نهادها و سازمان‌های دولتی، آشنایی با قوانین مرتبط و همچنین روش‌های مؤثر برای پیگیری مطالبات پرداخته می‌شود.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای بررسی تجربیات موفق مطالبه‌گری در دیگر مناطق خبر داد و گفت: این دوره‌ها برای همه شهروندان، به ویژه جوانان و فعالان اجتماعی طراحی شده است. ما معتقدیم که هر فردی باید توانایی لازم برای پیگیری حقوق خود را داشته باشد.

معاون دادستان ارومیه با اشاره به اهمیت ارزیابی اثربخشی این دوره‌ها، افزود: پس از پایان دوره، نظرسنجی‌هایی انجام خواهیم داد تا میزان تأثیرگذاری و رضایت شرکت‌کنندگان را بسنجیم.

در پایان، سارخانلو از شهروندان عزیز دعوت کرد تا در این دوره‌ها شرکت کنند و با حقوق خود آشنا شوند. وی تاکید کرد که مطالبه‌گری یک حق قانونی است و دستگاه قضایی در کنار شهروندان برای حمایت از این حق تلاش خواهد کرد.

خبرنگار: امیررضا مهمانروش

انتهای خبر/

کد خبر: 1246121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =