فضای دانشگاه نباید سیاسی شود

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: با سیاسی‌شدن فضای دانشگاه در گذشته، شاهد حذف برخی از شایستگان بودیم اما باید محیطی فراهم کنیم که دانشگاه به جایگاه علمی و توسعه‌محور خود بازگردد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، احمد فاطمی، نماینده مردم محترم بابل در مجلس شورای اسلامی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و رئیس کمیته رفاه اجتماعی، همزمان با روز ملی عصای سفید در حاشیه مراسم گرامیداشت این روز که با حضور تشکل انصارالمهدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل در مدرسه استثنایی شهید رجایی بابل برگزار شد مقابل دوربین خبرگزاری ایسکانیوز با مردم این حوزه انتخابیه سخن گفت.

چه برنامه‌هایی را برای حمایت از کودکان استثنایی شهرستان بابل دنبال می‌کنید؟

در ابتدا، روز ملی عصای سفید را به همه روشندلان و عزیزان با نیازهای ویژه تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم که این گرامی‌داشت‌ها بستری را فراهم کند تا مسئولان، اهتمام و تصمیم ویژه‌ای برای حل مشکلات این قشر از جامعه را داشته باشند؛ چون آن‌ها فرزندان معصوم ما هستند و لازم است که همه امکانات کشور را در جهت خدمت به این عزیزان بسیج کنیم.

بنده به عنوان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته رفاه اجتماعی، وظیفه خود و مجلس می‌دانم که بتوانیم هم در بخش تقنین و هم در موضوع نظارت و اجرای قانون، یار و مددکار این عزیزان باشیم و قوانین بر زمین مانده به‌خصوص قانون سهمیه استخدام معلولان و افراد با نیازهای ویژه را اجرا کنیم، هر چند که متأسفانه بعضی از دستگاه‌ها در اجرای آن مقاومت کرده و این قانون را به نوعی دور می‌زنند ولی امیدواریم که بتوانیم با نظارت درست بر این قانون باعث اجرایی شدن آن شویم.

چشم‌اندازهای شما برای ارتقا سطح کیفیت دانشگاه‌های شهرستان بابل چیست؟

دانشگاه‌ها محیط علمی است که به تولید علم و تربیت دانشجویان ماهر، متعهد و متخصص کمک می‌کند، بنابراین ما باید به اعضای هیئت علمی و مدیران دانشگاه‌ها اعتماد کنیم و نقاط ضعف آن را برطرف کنیم و این محیط‌ها را سیاسی نکنیم چون محیط‌های علمی، محیط‌های مقدسی هستند، اما متأسفانه در زمان‌هایی شاهد بودیم که این فضاها سیاسی شد و برخی انتصابات، سیاسی و برخی از شایستگان حذف شدند؛ باید به حذف‌ها خاتمه دهیم و محیطی را فراهم کنیم که دانشگاه‌ها به جایگاه علمی و توسعه‌محور خود برگردد، البته بدون تردید باید مجلس، مدیران و مسئولان کمک کنند، چون در واقع، دانشگاه‌های شهرستان بابل، پایتخت دانشگاه‌های استان مازندران است.

در شهرستان بابل، دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه صنعتی نوشیروانی، علوم پزشکی، آزاد اسلامی، پیام نور، علوم و فنون و دیگر دانشگاه‌ها وجود دارد و همچنین بیشترین تعداد دانشجو در سطح استان و شمال کشور را شامل می‌شود که به نظر من، پتانسیل، زمینه و ظرفیت خوبی است برای اینکه بتوانیم رشد و بالندگی را در دانشگاه‌های شهرستان نهادینه کنیم و همچنین از طریق ایجاد پارک علم و فناوری که از این جهت بابل دچار ضعف است، بتوانیم در محیط علمی با قدرت و توان بیشتری به پویایی و بالندگی دانشگاه در این شهرستان کمک کنیم.

نظرتان درباره همکاری گروه‌ها و تشکل‌های دانشجویی با جامعه، چیست؟

من در زمان دانشجویی، سابقه فعالیت در تشکل‌های دانشجویی را دارم و این‌گونه فعالیت‌ها بسیار خوب است.

تشکل‌های دانشجویی در قالب کار جمعی، تمرین کار گروهی می‌کنند و در این راستا موجب رشد و بالندگی جامعه، ارتباط دانشگاه با جامعه و نهادهای مدنی می‌شوند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جهت کاربردی‌ترشدن فعالیت تشکل‌های دانشجویی و حمایت از آنان چه اقداماتی می‌توانند انجام دهند؟

یک سری قواعد و مقررات برای حمایت از تشکل‌های دانشجویی در مجلس وجود دارد که به عنوان مثال می‌توان با تخصیص ردیف بودجه سالانه به ارتقا سطح کمی و کیفی تشکل‌های دانشجویی کمک کرد که امیدواریم طی ۴ سال نمایندگی این مجلس، برنامه‌های حمایتی موجود را اجرا و عمل کنیم.

خبرنگار: خلیل قنبری

انتهای پیام/

کد خبر: 1246266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =