روش‎‌های شستشوی فرش در قالیشویی

برای ما ایرانی‌ها تمیزی خانه و شستشوی فرش‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد، اما فراهم‌کردن شرایط مناسب برای شستن فرش‌ها کمی مشکل است و این کار انرژی و زمان زیادی از ما می‌گیرد. در این مواقع، استفاده از خدمات یک قالیشویی معتبر انتخاب هوشمندانه‌ای خواهد بود.

برای ما ایرانی‌ها تمیزی خانه و شستشوی فرش‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد، اما فراهم‌کردن شرایط مناسب برای شستن فرش‌ها کمی مشکل است و این کار انرژی و زمان زیادی از ما می‌گیرد. در این مواقع، استفاده از خدمات یک قالیشویی معتبر انتخاب هوشمندانه‌ای خواهد بود.

قالی شویی‌های حرفه‌ای با استفاده از روش‌های گوناگون، زیبایی و جذابیت فرش‌های ما را به آن‌ها برمی‌گردانند. شستشوی فرش‌ها یک کار تخصصی است و باتوجه‌به جنس فرش، نوع آلودگی و میزان حساسیت الیاف فرش انجام می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این موضوع، در ادامه به بررسی چند روش رایج شستشوی فرش در قالیشویی‌ها می‌پردازیم.

روش‎‌های شستشوی فرش در قالیشویی

شستشوی فرش با روش سنتی

نمی‌توان از روش‌های شستشوی فرش سخن گفت و به روش سنتی شستشوی فرش اشاره‌ای نکرد. تقریباً همه ما حداقل یک بار تجربه شستن فرش با این روش را داشته‌ایم. روش سنتی یکی‌از قدیمی‌ترین روش‌های شستن فرش است که هنوز در قالیشویی‌ها رواج دارد. در این روش، فرش ابتدا به‌طور کامل خیس می‌شود تا خاک و آلودگی‌های سطحی از بین برود. آلودگی‌های عمیق نیز با استفاده از مواد شوینده و برس‌زدن از روی فرش پاک می‌شود.

اما شستشوی فرش با روش سنتی در قالیشویی چه تفاوتی با شستن فرش در منزل دارد؟ در قالی شویی‌ها دمای آب، نوع مواد شوینده و نحوه برس‌کشیدن و خشک‌کردن فرش‌ها باتوجه‌به جنس، رنگ، ظرافت و ویژگی‌های خاص هر فرش تنظیم می‌شود. در نتیجه فرش‌ها بدون هیچ آسیبی و به بهترین نحو ممکن شسته می‌شوند.

شستشوی فرش با دستگاه‌های اتوماتیک

شستن فرش با دستگاه‌های اتوماتیک یک‌ روش مدرن و پیشرفته است که در آن تمام فرآیند شستشوی فرش به‌صورت خودکار و بدون دخالت دست انجام می‌شود. این دستگاه‌ها که به شکل دقیقی برنامه‌ریزی شده‌اند، فرش را به‌طور یکنواخت و کامل می‌شوید و برای این کار از مواد شوینده مناسب استفاده می‌کنند.

در این روش، پس از واردشدن فرش به درون دستگاه، شستشو با استفاده از فشار قوی آب، مواد شوینده مناسب و برس‌های اتوماتیک چرخشی انجام می‌شود. پس از شستشو نیز فرش چندین بار آبکشی می‌شود تا مواد شوینده کاملاً از بین بروند. شستشوی فرش‌ها با استفاده از این دستگاه‌ها یک کار تخصصی است و باید برای این کار به قالیشویی‌های معتبر و حرفه‌ای مراجعه کنیم.

شستشوی فرش با روش بخارشویی

دو روشی که تا اینجا معرفی کردیم چندان برای شستن فرش‌های ظریف و حساس مناسب نیستند. معمولاً شستشوی چنین فرش‌هایی با استفاده از روش بخارشویی، نتایج بهتری دارد. بخارشویی یک روش مدرن برای شستشوی فرش است که به‌خصوص برای شستن فرش‌های ظریف مثل فرش‌های ابریشمی و دستبافت، انتخاب خوبی است.

در این روش، بخار آب با فشار بالا به الیاف فرش نفوذ می‌کند و آلودگی‌ها و ذرات ریز را از بین می‌برد. در بخارشویی به‌دلیل عدم استفاده زیاد از آب و مواد شوینده، خطر آسیب‌دیدن فرش حین شستشو کاهش می‌یابد. به همین دلیل، بخارشویی روش مناسبی برای شستن فرش‌های گران‌بها و ارزشمند است.

روش‎‌های شستشوی فرش در قالیشویی

شستشوی فرش با روش خشک‌شویی

یکی‌از روش‌های نوین دیگر برای شستشوی فرش‌ها، خشک‌شویی است. این روش معمولاً برای شستن فرش‌هایی به‌کار می‌رود که به آب حساس است و استفاده از آب در فرآیند شستشو، ممکن است به آن‌ها آسیب برساند. پس به جای استفاده از آب، مواد شوینده خشک روی فرش پاشیده می‌شود. این مواد بدون نیاز به رطوبت، آلودگی‌ها و ذرات چربی را از الیاف جدا می‌کنند.

در نهایت، مواد شوینده خشک به‌همراه آلودگی‌ها و ذرات گردوغبار با استفاده از جاروبرقی‌های صنعتی یا برس‌های مکانیکی از سطح فرش جدا می‌شوند. البته این روش برای شستشوی سطحی فرش به‌کار می‌رود و برای پاک‌کردن آلودگی‌های عمیق مناسب نیست.

چرا باید شستشوی فرش‌های خود را به قالی شویی بسپاریم

بهترین قالیشویی تهران کجاست؟ بهترین قالیشویی شهر شما چطور؟ ما باید برای شستشوی فرش‌های خود یک مرکز معتبر و حرفه‌ای پیدا کنیم که خدمات تخصصی درزمینه شستشوی فرش ارائه می‌دهد. مهم‌ترین دلیل این کار هم آسودگی خیال و راحتی خودمان است. اما علاوه‌بر این آرامش و راحتی، سپردن فرش‌ها به یک قالی شویی معتبر مزایای دیگری نیز دارد:

  • صرفه‌جویی در زمان
  • استفاده از مواد شوینده تخصصی
  • تمیزشدن عمیق فرش
  • جلوگیری از آسیب به بافت فرش
  • حفظ رنگ و ظاهر فرش
  • امکان ترمیم و رفع لکه‌های قدیمی
  • افزایش عمر فرش
  • حذف آلرژن‌ها و گردوغبار
  • خشک‌کردن سریع
  • حمل‌ونقل آسان و بی‌دردسر

شستن صحیح فرش‌ها به‌طور مستقیم بر طول عمر و دوام آن‌ها تأثیرگذار است. در نتیجه، شستشوی فرش‌ها توسط افراد حرفه‌ای و باتجربه، می‌تواند نتایج بهتری در پی داشته باشد.

نکات مهم در انتخاب قالیشویی

همه می‌دانیم که شستشوی نادرست فرش می‌تواند به بافت آن آسیب وارد کند و به قیمت نابودی فرش تمام شود. به همین دلیل، انتخاب یک قالی شویی مناسب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اما برای انتخاب یک قالیشویی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

اعتبار و سابقه: تجربه و تخصص، دو فاکتور تعیین‌کننده در کیفیت خدمات یک قالیشویی است. با کمی پرس‌وجو به میزان اعتبار و سابقه قالی شویی موردنظر خود پی خواهید برد.

مجوزها و استانداردهای بهداشتی: می‌توانید با مراجعه حضوری و یا جست‌وجو در وب‌سایت، مجوزهای رسمی و استانداردهای بهداشتی مرکز خدماتی موردنظر خود را بررسی کنید.

تجهیزات: استفاده از تجهیزات پیشرفته و به‌کارگرفتن روش‌های مناسب، یکی دیگر از مشخصه‌های مراکز شستشوی فرش حرفه‌ای است.

بررسی نظرات مشتریان: بررسی نظرات مشتریان دیگر نیز می‌تواند به ارزیابی کیفیت خدمات کمک کند.

شفافیت در قیمت‌گذاری: قالی شویی‌های معتبر، هزینه‌های شستشو را به‌صورت شفاف و با ارائه فاکتور دقیق مشخص می‌کنند.

برخورداری از بخش کنترل کیفی: با وجود بخش کنترل کیفی، امکان شستشوی ناقص و ناتمام از میان خواهد رفت.

روش‎‌های شستشوی فرش در قالیشویی

مهباف، بهترین قالیشویی تهران

می‌توان قالی شویی مهباف را معتبرترین قالیشویی تهران دانست. مجموعه فرش مهباف با بیش از 50 سال تجربه درزمینه تولید، صادرات و سایر خدمات مربوط به فرش، درحال‌حاضر یکی‌از خوشنام‌ترین و باتجربه‌ترین برندهای فعال در این حوزه است.

فرآیند شستشوی فرش در مهباف با استفاده از مدرن‌ترین دستگاه‌ها و مواد شوینده اورجینال انجام می‌شود. وجه تمایز این مجموعه، برخورداری از بخش کنترل کیفی و پرسنل باتجربه و حرفه‌ای است. اگر قصد دارید فرش‌های خود را به یک قالی‌شویی معتبر و قابل اطمینان بسپارید، همین حالا به وب‌سایت قالیشویی مهباف مراجعه کنید و از خدمات کامل این مجموعه بهره‌مند شوید.

کد خبر: 1246673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =