اولویت‌های پژوهشی وزارت علوم در دوره جدید

معاون پژوهشی وزیر علوم ضمن تشریح اولویت‌های پژوهشی این وزارتخانه در دوره جدید، گفت: استفاده حداکثری از قانون جهش دانش‌ بنیان، یکی از اولویت‌های وزیر علوم است که در حوزه پژوهشی- فناوری است.

پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، درباره اقدامات پژوهشی که در دستور کار وزیر علوم است، اظهار کرد: یکسری اقدامات و فعالیت‌هایی شروع شده که فعالیت‌های موثری بوده است. برای مثال؛ نمایه‌سازی مجلات علمی و استفاده حداکثری از قانون جهش دانش‌بنیان، یکی از اولویت‌های وزیر علوم است که در حوزه پژوهشی- فناوری است.

وی افزود: در موضوع مسئله‌یابی و حل مسئله هماهنگ با حوزه‌هایی که در دسترس ما است، باید از ظرفیت پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها و پسا دکتری استفاده شود. استفاده از پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در جهت ارتقای امورات پژوهشی راهبردی است.

گفتنی است، قانون جهش تولید دانش بنیان که به تازگی به تصویب مجلس شورای اسلامی ایران رسیده، فرصت بی‌نظیری برای شرکت‌ها و صنایع بزرگ بورسی و فرابورسی را فراهم آورده است. مطابق این قانون، این شرکت‌ها می‌توانند بخشی از مالیات قطعی خود را در راستای فعالیت‌های مرتبط با تحقیق، توسعه و سرمایه‌گذاری هزینه نمایند.

به گزارش ایسکانیوز، نمایه سازی یا به اصلاح Indexing روشی ، برای ثبت مقالات و اطلاعات مجلات در پایگاه‌های داده‌های علمی معتبر است. مسیری که به نویسندگان و ناشران امکان افزایش مشاهده مقالات‌شان را می‌دهد، که به ارتقای امکان ارجاع‌ مقالات و نشریه می‌انجامد. در نهایت این امر، منجر به افزایش ضریب نفوذ مجلات گشته و باعث ارتقاء جایگاه علمی پژوهشی آن در جهان می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1246695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =