ظرفیت های جریان ساز «مهدویت» و «عاشورا» در جوانان تقویت شود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد قم بر لزوم تقویت دو بال جریان ساز عاشورا و مهدویت در بین جوانان تأکید کرد و گفت: مباحث موضوعی جشنواره مهدویت باید به نحوی تبدیل و تنزیل شود که برای جوان امروزی دلچسب و جذاب باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین احمد ابراهیمی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی قم با اشاره به اینکه امروز پرچم سرخ عاشورا پرچم سبز مهدویت در دستان شیعیان است، اظهار کرد: شیعه ازاین دو ظرفیت برخوردار است واعتقادات سایر فرقه های اسلامی نسبت به موضوع مهدویت همانند اعتقادات شیعیان نسبت به مساله آخر الزمان که به صورت منسجم مطرح می کنند نیست لذا شیعیان نگاه متفاوتی به پایان کاربشریت و سرانجام کاروان انسانیت دارند.

حجت الاسلام ابراهیمی نژاد افزود: با نگاهی به متفکرین عالم، افرادی وجود دارند که اهل تفکرند اما پایان جهان را پایان روشنی برای جهان ترسیم نمی کنند و معتقدند بشر با این پیشرفت ها وتکنولوژی که درحقیقت پیشرفت های سریع درعرصه علوم و فنون مختلف است اما چون از اخلاق فاصله گرفته است پایان کار بشر را تاریک می بینند.

وی با بیان اینکه از منظر دین مبین اسلام و تشیع؛ پایان جهان را وپایان حرکت این کاروان بشریت را به سمت نور و به سمت افق های روشن می بیند، گفت: شیعیان معتقدند پایان کارانسان؛ عدالت است لذا انسان بعد از اینکه این همه فرازونشیب و عبور از روزهای سخت و طاقت فرسا؛ درنهایت سرانجام بشر همان چیزی است که مد نظراولیای الهی بوده وآن هدفی که انبیا دنبالش بودندیعنی تحقق حاکمیت الهی و عدالت الهی که اگر این مهم محقق نشود زحمات همه اولیاء وانبیاء و شهداء وصدیقین وصلحا همه زیر سوال می رود.

حجت الاسلام ابراهیمی نژاد توضیح داد: دو تفکر عمده وجود دارد، یک تفکر پایان جهان را تاریک می بینند و تفکردیگرآخرکار راروشن می بینند لذا معتقدیم بالاخره روزی می رسد که بشرطعم عدالت، طعم آرامش و در حقیقت طعم امنیت را به تمام معنا خواهد چشید.

وی پرچم سرخ کربلا و پرچم سبزمهدویت را دو ظرفیت ارزشمند در مکتب تشیع برشمرد و اظهارکرد: شیعه؛ هم ریشه درعاشورا دارد و هم نگاهی به آینده دارد وآن موضوع مهدویت است.

پرچم سرخ کربلا و پرچم سبزمهدویت؛ دو ظرفیت جریان ساز

حجت الاسلام ابراهیمی نژاد با بیان اینکه این دو پرچم سرخ کربلا و پرچم سبزمهدویت دو ظرفیت جریان سازند افزود: این بدان معناست که این ظرفیت می تواند بشر را به حرکت و تکاپو وادارد لذا سایر فرقه های اسلامی این نگاه را با این عمق ندارند و از این ظرفیت برخوردار نیستند.

وی تاکید کرد: اگر ما ظرفیت جریان ساز مهدویت و عاشورا را در جوانان تقویت کنیم؛ جوانی که امروز در دانشگاه در حال فعالیت وتحصیل است آرمان خواه خواهد شد. برهمین اساس وقتی جوان؛ آرمان خواه شود و افق های بلند را ببیند به حرکت می افتد و از دل مشغولی های دم دستی نجات پیدا می کند.

حجت الاسلام ابراهیمی نژاد برگزاری جشنواره امامت و مهدویت را در عرصه دانشگاه آزاد اسلامی حرکت ارزشمندی دانست و افزود: فعالیت درحوزه مهدویت و موضوعات مهدوی زیباست موضوعاتی همچون مهدویت، امامت، جامعه کبیره و مکیال المکارم که در عرصه دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام است.

وی مهمترین مساله در فعالیت های حوزه مهدویت را نداشتن قدرت تبدیل و تنزیل برشمرد و توضیح داد: به عنوان مثال موضوعی به نام مکیال المکارم که درعرصه جشنواره مهدویت مطرح است و دانشگاه آزاد اسلامی تلاش می کند این کتاب را در عرصه دانشگاهی برای جوان امروزی تبیین کند؛ جوانی که اینترنت می بیند، با ماهواره سروکار دارد، با شبکه های اجتماعی سروکار دارد، مساله این است موضوعات مکیال المکارم را چگونه باید تبدیل و تنزیل شود که برای جوان امروزی دلچسب و جذاب باشد.

وی افزود: ممکن است جشنواره مهدویت بتواند عده ای ازآنهایی که علاقمند به موضوع هستند، دراین عرصه فعالیت موثری انجام دهند، اما برای تمامی دانشجویان این دانشگاه و اینکه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از این سفره معنویت تا چه اندازه بهره خواهد برد هم مسئولیت داریم و هم باید برنامه ریزی کنیم.

مهمترین مساله امروز؛ مساله شناخت امام است

حجت الاسلام ابراهیمی نژاد با تاکید بر اینکه باید از شیوه های نوین در برگزاری جشنواره امامت و مهدویت استفاده شود، مهمترین مساله امروز را مساله شناخت امام معرفی کرد و افزود: باید نقش امام، ضرورت وجود امام و نقش امام در هدایت انسان در برابر تحرکات شیطانی به خوبی تبیین شود بر همین اساس اصل شناخت امام وضرورت وجود امام و بهره وری از این مقام مقدس بسیار موضوعی مهمی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1247127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =